Järjestöosaajakoulutus

24.10.2024 - 14.11.2024

Syksyllä 2024 järjestetään puolueen oma järjestöosaajakoulutus jo kolmatta kertaa. Luvassa on jälleen paneutumista järjestötoimintaan perustasolla monesta eri näkökulmasta. Koulutus toteutetaan kolmena iltana etäopetuksena ja yhtenä läsnäolopäivänä. Näin voimme mahdollistaa mahdollisimman monen osallistumisen asuinpaikasta riippumatta.

Koulutuksessa paneudutaan yhdistyksen vuosikelloon, viestintään, kokoustekniikkaan, vaikuttamiseen sekä millainen on luova, persoonallinen yhdistys ja vastaavasti mitä yhdistyksen on sääntöjen mukaan ainakin tehtävä uupumatta sääntöjen viidakkoon. Koulutuksessa käsitellään myös puolueen arvoja, jotka ovat kaiken toimintamme lähtökohta sekä miten toimii politiikan, vaikuttamisen ja viestinnän symbioosi.

SDP:n ja TSL:n yhteistyönä toteutettavaan koulutukseen ovat tervetulleita niin uudet, kuin pitkään puolueessa vaikuttaneet SDP:n jäsenet. Koulutukseen saa tulla myös kertaamaan ja syventämään edellisten vuosien oppeja.

Järjestöosaajakoulutusta toteuttavat laadukkaat puhujat, mutta koulutus on ilman muuta myös verkostoitumisen ja vertaisilta oppimisen paikka.

Koulutus koostuu neljästä tapaamiskerrasta, joista kolme on verkossa ja yksi lähitapaamisena Helsingissä. Koulutuksesta on mahdollista saada myös opintopisteitä (2 op).

Koulutuksen teemat ja tapaamiset 2024

• 24.10. Vastuullinen ja osaava yhdistys (etänä klo 17–20)
  • 2.11. Luova ja erottautuva yhdistys (lähikoulutus Helsinki klo 10–17)
  • 7.11. Innostava ja vetovoimainen yhdistys (etänä klo 17–20)
  • 14.11. Vaikuttava viestintä (etänä klo 17–20)

Koulutus on osallistujalle maksuton. Matkakulut lähipäivään korvataan matkalippuja ja kuitteja vastaan julkiseen liikenteen halvimman vaihtoehdon mukaisesti. Etelä-Suomen ulkopuolelta tulevien lähipäivään osallistuvien kurssilaisten majoituksesta korvataan korkeintaan 60 euroa kuitteja vastaan.

Lähde rohkeasti mukaan vahvistamaan osaamistasi järjestötoiminnassa.

Ilmoittautuminen koulutukseen päättyy 15.10.2024.

Lisätietoa Järjestöosaajakoulutuksesta saat Lyyli Raatikaiselta.

Ilmoittaudu koulutukseen
Lyyli Raatikainen

Järjestösuunnittelija

Häirintäyhdyshenkilö

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Työväen Sivistysliiton kanssa.

Työväen Sivistysliitto logo