SDP:n ylimääräinen puoluevaltuuston kokous 14.5.2022

16:00

Kevään 2022 tapahtumat ovat muuttaneet turvallisuusympäristöämme. SDP:n puoluevaltuusto kokoontuu ylimääräiseen puoluevaltuuston kokoukseen lauantaina 14.5.2022. Kokouksessa puoluevaltuusto linjaa SDP:n kannan Nato-jäsenyyteen.

Kokouksen aikataulu

Kokouksen avausta on mahdollista seurata livelähetyksenä.

Seuraa puoluevaltuuston kokouksen avausta 14.5.2022 klo 12.00

Kokouksen avaa puoluevaltuuston puheenjohtaja, kuntaministeri Sirpa Paatero.

Lue Sirpan avauspuhe

Tilannekatsauksen kokouksen alussa pitää SDP:n puheenjohtaja, pääministeri Sanna Marin.

Lue Sannan puhe

Lisäksi kuullaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtmanin puheenvuoro.

Puoluevaltuuston kokouksen päätyttyä pidetään mediatilaisuus, jota voi seurata livelähetyksen kautta. Mediatilaisuus alkaa välittömästi puoluevaltuuston kokouksen päätyttyä, arvioitu alkamisaika on klo 13-15 välillä. Median ilmoittautuminen kokoukseen on päättynyt.

Seuraa puoluevaltuuston mediatilaisuutta kokouksen päätyttyä

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja pääministeri Sanna Marin antoivat 12.5.2022 yhteislausuntonsa siitä, että Suomen on ensi tilassa haettava Naton jäseneksi.

Lue tasavallan presidentin ja pääministerin yhteislausunto Nato-jäsenyydestä