Haemme eduskuntaryhmäämme poliittisia avustajia

09:17

SDP on suomalaisen politiikan muutosvoima, joka tarjoaa tulevaisuusvision oikeudenmukaisemman ja tasa-arvoisemman yhteiskunnan rakentamiseksi.

Sosialidemokraattiseen eduskuntaryhmään kuuluu 40 kansanedustajaa. Edustajien työtä tukee ryhmäkanslia, jota vahvistamaan etsimme nyt:

POLIITTISIA AVUSTAJIA

avustamaan kansanedustajia päivittäisessä eduskuntatyössä.

Pääset työskentelemään ajankohtaisten poliittisten sisältöjen parissa. Päätehtävä on avustaa kansanedustajia valtiopäivätoiminnassa ja siitä viestimisessä, seurata lainsäädäntöä ja politiikan tapahtumia ja pitää yhteyttä sidosryhmiin. Työssä korostuu kyky toimia ja reagoida nopeasti muuttuvissa tilanteissa ja tarttua erilaisiin työtehtäviin. Poliittinen avustaja avustaa yleensä kahta kansanedustajaa.

Menestyt tehtävässä, jos omaat erinomaiset kirjalliset taidot, seuraat aktiivisesti yhteiskunnallista keskustelua ja olet oma-aloitteinen, vastuullinen ja aina valmiina oppimaan uutta.

Arvostamme näitä ominaisuuksia:

• kiinnostus yhteiskunnallisiin asioihin ja vaikuttamiseen
  • halu oppia politiikasta, lainsäädännöstä ja viestinnästä
  • kyky työskennellä muuttuvassa arjessa ja aikatauluissa
  • hyvät ajanhallinta- ja viestintätaidot
  • soveltuva koulutus tai käynnissä olevat opinnot

Tarjoamme innostavan työyhteisön, näköalapaikan politiikkaan ja lainsäädännön valmisteluun, kilpailukykyiset henkilöstöedut kuten eduskunnan oman työterveyshuollon palvelut ja liikuntapalvelut ja mahdollisuuden työskennellä ainutlaatuisessa työympäristössä eduskunnassa. Palkkaus määräytyy työehtosopimuksen mukaisesti.

Toivomme hakemuksia kaikenikäisiltä ja kaikenlaisilta hakijoilta. Eduskunta on savuton ja esteetön työpaikka.

Avoinna on useita poliittisen avustajan määräaikaisia tehtäviä. Pyydämme toimittamaan avoimen hakemuksen ja ansioluettelon mahdollisimman pian osoitteeseen: kari.anttila@eduskunta.fi otsikolla ”Poliittinen avustaja, avoin hakemus”.

Lisätietoja tehtävistä antaa pääsihteeri Kari Anttila, puh. 040 583 9862.

­­­­­