Kimi Uosukainen SDP:n kunta- ja alueasioista vastaavaksi järjestösihteeriksi

30.9.2022

SDP:n kunta- ja alueasioista vastaavaksi järjestösihteeriksi on valittu 1.10.2022 alkaen 26-vuotias politiikan tutkimuksen opiskelija Kimi Uosukainen. Työssään Uosukainen ohjaa ja neuvoo puolueen kunta- ja aluevaltuustoryhmiä sekä kehittää puolueen järjestötyötä. Hän vastaa myös valtakunnallisten kunta-alan järjestöjen, kuten Kuntaliiton ja Kevan, sd-ryhmien toiminnasta.

Uosukainen on työskennellyt aiemmin muun muassa valtakunnallisen nuorisojärjestö Nuva ry:n puheenjohtajana sekä järjestösihteerinä Uudenmaan Demarinuorissa. Uosukainen toimii useissa kunnallisissa luottamustehtävissä Lahdessa. Hänellä on myös lukuisia paikallisia, alueellisia, valtakunnallisia ja kansainvälisiä luottamustehtäviä järjestökentällä.

– Kimi on nostanut Lahdessa vaali- ja puoluetyön 2020-luvulle ja onnistunut saamaan vielä kaikki pysymään muutoksessa mukana. Hänellä on todella hyvä ymmärrys Suomen päätöksenteosta kaikilla asteilla. Tämän lisäksi hänellä on verkostot valmiina niin paikallis- kuin valtionhallinnossa. Olen todella iloinen saadessani hänet puolueelle töihin, sanoo SDP:n järjestöpäällikkö Pekka Tuuri.

– On kunnia päästä työskentelemään kunta-, alue- ja järjestöasioiden parissa keskellä niiden historiallista muutosta. Hyvinvointialueiden toiminnan aloitus, kuntien roolin muuttuminen ja tulevat eduskuntavaalit korostavat SDP:n järjestötyön ja -vaikuttamisen tärkeyttä, Uosukainen toteaa.

Jaa sosiaalisessa mediassa