Kari Mika

www.mikakari.fi

Avustaja:Eemeli Peltonen
Sähköposti: eemeli.peltonen(at)eduskunta.fi

Toimielinjäsenyydet ja tehtävät eduskunnassa:

Puhemiesneuvosto (jäsen) 26.06.2019–
Puolustusvaliokunta (jäsen) 30.06.2011–, (Varapuheenjohtaja) 05.05.2015–16.04.2019
Tiedusteluvalvontavaliokunta (Puheenjohtaja) 26.06.2019–
Suomen Pankin tilintarkastajat (varajäsen) 18.06.2019–
Yleisradio Oy:n hallintoneuvosto (jäsen) 18.06.2019–
Pohjois-Atlantin liiton parlamentaarisen yleiskokouksen Suomen valtuuskunta (jäsen) 21.05.2019–
Kansainvälisten asiain foorumi (jäsen) 26.06.2019–

Naimisissa: Heidin kanssa, meillä on 1 lapsi

Mistä päin: Pesäkallio, Kytölä, Lahti, Finland, Europe

Ammatti: Toimialapäällikkö (Kansanedustaja 2011-)

Koulutus: Yhteisöpedagogi (AMK)

Ammattiliitto: Julkisten ja hyvinvointialojenliitto JHL

Harrastukset: Kuntoilu mm. sauvakävely (suosittelen), lukeminen, musiikki, veneily, historia, ilmailu

Politiikassa: Yhteiskunnalliseen toimintaan tulin 90-luvuna alusta. Politiikkaan ja ensikertaa ehdokkaaksi tulin kunnallisvaaleissa -96. SDP:n jäseneksi -98. Tällä hetkellä olen varsin monessa mukana.

Miksi? Saadakseni aikaiseksi jotain sellaista jolla on todellista merkitystä.

Osaan arvostaa: Ryhmätyötä, hyviä keskusteluja, rauhallisia aamuja, ihmissuhteita.

En osaa arvostaa: Kiirettä ja turhanpäiväistä tärkeilyä.