Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

SDP:n vappu 2016

vappu-kuvituskuva

SDP:n puoluejohto ja kansanedustajat pitävät perinteiseen tapaan vappupuheita laajalla rintamalla ympäri maan. Katso alta vappupuhujat ja paikkakunnat (muutosvarauksin). Puheet 1.5., ellei toisin mainita.

Rinne Antti, SDP:n puheenjohtaja, kansanedustaja

Kotka, Sibeliuksen puisto klo 11 (klo 10.45 vappumarssi Keskuskoululta); Haminan tori klo 13

Lindtman Antti, SDP:n eduskuntaryhmän pj.

Rauma klo 9.45; Porin tori klo 11

Marin Sanna, SDP:n 2. vpj., kansanedustaja

Raisio, Tasalan aukio klo 10; Turku,  ravintola Koulun piha klo 12 (marssi 11.30 lähtee Yliopistonkadun ja Aurakadun kulmasta);  Uusikaupunki, tori klo 14

Kiuru Krista, SDP:n 3. vpj., kansanedustaja

Heinolan tori klo 11.10;  Lahden tori klo 12.20; Kärkölä, Järvelän Aurinkotori klo 13.20

Filatov Tarja, SDP:n puoluevaltuuston pj.,kansanedustaja

Mäntsälä, Rai-tori klo 11; Hämeenlinna, kauppatori klo 13:00

Paananen Reijo, SDP:n puoluesihteeri

Siilinjärvi klo 10; Kuopio, tori klo 12 ja Sektori klo 12.50

Jaakonsaari Liisa, MEP

Loviisan tori klo 10.30; Porvoon Kaupunginpuisto klo 11.30

Feldt-Ranta Maarit, kansanedustaja

Kirkkonummen tori klo 11.15

Gustafsson Jukka, kansanedustaja

Kangasala, Suoraman Työväentalo, klo 15.00

Guzenina Maria, kansanedustaja

Espoo, Tapiola klo 11.oo; Vantaa, Hakunilan ostari klo 12 ja Tikkurilan Tikkuraitti klo 14

Harakka Timo, kansanedustaja

Vantaa, Koivukylän vappubrunssi/Nettikahvila Kafnetti, klo 10.00; Kerava, Aurinkomäki klo 12; Vihti, Nummela, Työväentalo Rientola klo 18

Heinäluoma Eero, kansanedustaja

Seinäjoen tori, klo 11:15; Kokkola, työväentalo, klo 14:00.

Huovinen Susanna, kansanedustaja

Jyväskylä, Lounaispuisto, klo 12:00

Ihalainen Lauri, kansanedustaja

Kivijärvi, klo 11:00; Saarijärvi, klo 13:00.

Kantola Ilkka, kansanedustaja

Somero, klo 15:00

Kari Mika, kansanedustaja

Lammi, klo 9:30; Orimattila, klo 11:00.

Kiljunen Anneli, kansanedustaja

Savonlinna, kauppatori, klo 13:00

Kymäläinen Suna, kansanedustaja

Ruokolahti, RautaPuu, Rasilantie 38, klo 17:30, (Huom 29.4.)

Myller Riitta, kansanedustaja

Nurmes, keskustan tori, klo 11:00; Ilomantsi, Kino Mantsi, klo 13:00.

Mäkisalo-Ropponen Merja, kansanedustaja

Juuka 30.4., työväentalo, klo 18:30; 1.5. Tuusniemi, tori, klo 10:00; Kaavi, tori, klo 11:00; Kontiolahti, Lehmo, tori, klo 13:00.

Nurminen Ilmari, kansanedustaja

30.4. Vammala, klo 10:00; Ylöjärvi, klo 18:00; 1.5. Tampere, keskustori, klo 12:30, Nokia, klo 13:30

Ojala-Niemelä Johanna, kansanedustaja

Rovaniemi, Lordin aukio, klo 12:00; Rovaniemi, Kansantalo; klo 15:00.

Paatero Sirpa, kansanedustaja

Kouvola, Kuusankoski, klo 13:00.

Razmyar Nasima, kansanedustaja

Helsinki, Käpylä, klo 14:15.

Räsänen Joona, kansanedustaja

Nurmijärvi, Klaukkala klo 12; Tuusula, Hyrylän Torpalla pihajuhla klo 13.00

Skinnari Ville, kansanedustaja

Tuulos,Vakaumuksensa puolesta kaatuneiden hautamuistomerkillä, klo 9:15; Riihimäki,Rity-talon ylätasanne, klo 11:00; Turenki,Turengin Työväentalo, klo 13:00; Loppi, Salonkylän talo, klo 15:00.

Taavitsainen Satu, kansanedustaja

30.4. Mikkeli, Vaeltaja Patsaan -lakitus, Mikkelin ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan (MAMOK) tilaisuus, klo 17:30; 1.5. Mikkeli, Kirkkopuisto, Työväen Vappujuhla, klo 10:00; Mikkelin Naisvuori, OAJ:n vappujuhla, klo 12:00.

Tuomioja Erkki, kansanedustaja

Hyvinkää, Kauppatori klo 11.00; Järvenpään tori klo 12.30

Tuppurainen Tytti, kansanedustaja

Oulu, Rotuaari, klo 12:00; Kempele, Pirilän ulkoilulava, Piriläntie 155, klo 14:00; Raahe, Raahelan urheilutalo, Palokunnankatu 28, klo 15:30.

Viitanen Pia, kansanedustaja

Vesilahti, klo 10:00.