Sanna Marin

Haluatko muuttaa maailmaa? Lähde kanssamme rakentamaan oikeudenmukaisempaa, tasa-arvoisempaa ja inhimillisempää yhteiskuntaa. Yhdessä pystymme mihin tahansa. Haluamme kutsua sinut joukkoomme vaikuttamaan siihen, mihin suuntaan Suomea rakennetaan. Politiikassa on kyse arvoista, mutta myös teoista. Yhdessä pystymme mihin tahansa.

Liity SDP:n jäseneksi verkkolomakkeella tai tulosta jäsenilmoituskaavake: Jäsenlomake (pdf)

Miksi mukaan?

ARVOJEN VUOKSI

Tule mukaan tekemään töitä tasa-arvon, vapauden ja oikeudenmukaisuuden toteutumiseksi.

HALUSTA VAIKUTTAA

Vaikuta aktiivisesti siihen, mihin suuntaan Suomi kehittyy. SDP:n jäsenenä sinulla on lukuisia erilaisia mahdollisuuksia vaikuttaa itsellesi tärkeisiin asioihin.

IHMISTEN VUOKSI

Yhdessä saamme aikaan enemmän. SDP:n jäsenelle on tarjolla lukuisia tavoitteitasi tukevia koulutuksia ja tapahtumia, hyvässä seurassa vietettyä aikaa unohtamatta!

MUUTOSTA LUODAKSESI

Ole se muutos, jonka maailmassa haluat nähdä. Lähde mukaan rakentamaan oikeudenmukaisempaa yhteiskuntaa.

Jäsenyys

SDP:n jäseneksi voi liittyä puolueen arvoperustan hyväksyvä 15 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen ja ulkomaalainen, jonka kotipaikka on Suomessa.

Jokainen jäsen kuuluu johonkin puolueosastoon ja voi olla lisäksi kannattavana jäsenenä jossain toisessa osastossa.

Lue lisää puolueosastoista täältä

Piirin henkilöjäsenyys

Piirin henkilöjäsenyys eroaa SDP:n perinteisestä puolueosaston jäsenyydestä siinä, että piirin henkilöjäsenellä ei ole jäsenoikeuksia SDP:n järjestötoiminnan paikallis- tai kuntatasolla. Piirin henkilöjäsenyys sopiikin sellaisille henkilöille, jotka eivät halua osallistua kokoustoimintaan paikallisesti, vaan haluavat olla jäseniä vain kannatuksen vuoksi.

Lue lisää piirin henkilöjäsenyydestä

Jäsenenä voit vaikuttaa:

• Puolueosastosi kautta. Kaikilla jäsenillä on oikeus osallistua oman osastonsa päätöksentekoon ja toimintaan.
  • Tekemällä aloitteita puolueosastollesi, kunnallisjärjestöllesi tai piirijärjestöllesi. Kaikki jäsenten tekemät aloitteet on käsiteltävä.
  • Asettumalla ehdolle puolueosaston, kunnallisjärjestön, piirijärjestön tai puolueen keskustason tehtäviin.
  • Asettumalla ehdolle kunta-, alue-, eduskunta- tai europarlamenttivaaleissa.
  • Äänestämällä jäsenvaaleissa
  • Tekemällä puoluekokousaloitteita, puoluekokous käsittelee kaikki sille osoitetut aloitteet.

Jäsenenä saat lisäksi:

• Jäsenkortin
  • Puolueen sähköisen eAimo -tiedotteen vähintään kuukausittain
  • Mahdollisuuden osallistua SDP:n koulutus- ja muihin tilaisuuksiin
  • Vakuutusyhtiö Turvan alennuksen vakuutuksistasi

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu määräytyy muun muassa iän ja piirijärjestön mukaan. Perusjäsenmaksu vuonna 2022 on 58 euroa vuodessa, paitsi alle 29-vuotiailla, joilta peritään vain 14 €. Puolueosasto voi alentaa jäsenmaksua sosiaalisin perustein. Tällöin jäsen maksaa vuosittain 27 €.

Omalle osastolle on mahdollista maksaa tukijäsenmaksua. Jäsenmaksu peritään kahdessa osassa, maalis- ja syyskuussa.

Lue lisää jäsenmaksuista