Liity SDP:n jäseneksi

MAAILMAA VOI MUUTTAA. TARVITAAN VAIN ROHKEITA IHMISIÄ.

Liity jäseneksi -painike

tai tulosta jäsenilmoituskaavake:

(Huom! Sähköinen liittyminen toimii tällä hetkellä Aktian, Handelsbankenin, Danske Bankin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP Pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin verkkopankkitunnuksilla sekä mobiilivarmenteella)

Miksi SDP?

Lähde kanssamme toteuttamaan oikeudenmukaista, tasa-arvoista ja inhimillistä yhteiskuntaa. Tavoitteemme mukaisessa yhteiskunnassa onnistumista mitataan ihmisten hyvinvoinnilla, kestävällä kehityksellä ja vakaudella. Toimitaan yhdessä välittävämmän arjen puolesta.

”Toimitaan yhdessä välittävämmän arjen puolesta. Liity SDP:n jäseneksi.”

ARVOJEN VUOKSI

Ryhdy tekemään näkyvää työtä jokapäiväisen tasa-arvon, vapauden ja oikeudenmukaisuuden toteutumiseksi.

HALUSTA VAIKUTTAA

Vaikuta aktiivisesti siihen, mihin suuntaan hyvinvointivaltio kehittyy. SDP:n jäsenenä sinulla on lukuisia erilaisia mahdollisuuksia vaikuttaa itsellesi tärkeisiin asioihin.

IHMISTEN VUOKSI

Hyödynnä porukan tuki. Pystyt yksin suuriin saavutuksiin, mutta yhdessä tekemällä saat aikaan enemmän. SDP:n jäsenelle on tarjolla lukuisia tavoitteitasi tukevia koulutuksia ja tapahtumia, hyvässä seurassa vietettyä aikaa unohtamatta!

MUUTOSTA LUODAKSESI

Ole se muutos, jonka maailmassa haluat nähdä. Lähde mukaan rakentamaan oikeudenmukaisempaa yhteiskuntaa.

Lue lisää sosialidemokratiasta

SDP:n jäseneksi voi liittyä puolueen arvoperustan hyväksyvä 15 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen ja ulkomaalainen, jonka kotipaikka on Suomessa.

Jokainen jäsen kuuluu johonkin puolueosastoon ja voi olla lisäksi kannattavana jäsenenä jossain toisessa osastossa. Lue lisää puolueosastoista täältä.

Piirin henkilöjäsenyys (tulossa marraskuussa)

Piirin henkilöjäsenyys eroaa SDP:n perinteisestä puolueosaston jäsenyydestä siinä, että piirin henkilöjäsenellä ei ole jäsenoikeuksia SDP:n järjestötoiminnan paikallis- tai kuntatasolla. Piirin henkilöjäsenyys sopiikin sellaisille henkilöille, jotka eivät halua osallistua kokoustoimintaan paikallisesti, vaan haluavat olla jäseniä vain kannatuksen vuoksi.

Ennen kuin uusien sääntöjen mukaisia piirin henkilöjäseniä voidaan hyväksyä, on SDP:n piirijärjestöjen hyväksyttävä piirikokouksissa uudet mallisäännöt käytettäviksi. Piirijärjestöjen syyskokoukset pidetään marraskuussa 2020.

Lue lisää piirin henkilöjäsenyydestä

Jäsenenä vaikuttaa:

• Puolueosastosi kautta. Kaikilla jäsenillä on oikeus osallistua oman osastonsa päätöksentekoon ja toimintaan.
  • Tekemällä aloitteita puolueosastollesi, kunnallisjärjestöllesi tai piirijärjestöllesi. Kaikki jäsenten tekemät aloitteet on käsiteltävä.
  • Asettumalla ehdolle puolueosaston, kunnallisjärjestön, piirijärjestön tai puolueen keskustason tehtäviin.
  • Asettumalla ehdolle kunta, eduskunta tai europarlamenttivaaleissa.
  • Äänestämällä jäsenvaaleissa
  • Tekemällä puoluekokousaloitteita, puoluekokous käsittelee kaikki sille osoitetut aloitteet.

Jäsenenä saat lisäksi:

• Jäsenkortin
  • Puolueen sähköisen eAimo -tiedotteen vähintään kuukausittain
  • Mahdollisuuden osallistua SDP:n koulutus- ja muihin tilaisuuksiin
  • Vakuutusyhtiö Turvan alennuksen vakuutuksistasi

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu määräytyy muun muassa iän ja piirijärjestön mukaan. Perusjäsenmaksu vuonna 2019 on 57 euroa vuodessa, paitsi alle 25-vuotiailla, joilta peritään vain 13 €. Puolueosasto voi alentaa jäsenmaksua sosiaalisin perustein. Tällöin jäsen maksaa vuosittain 26 €.

Omalle osastolle on mahdollista maksaa tukijäsenmaksua. Jäsenmaksu peritään kahdessa osassa, maalis- ja syyskuussa.

Lue lisää jäsenmaksuista

Liity jäseneksi -painike