Kansalaispaneeli

LATAA KANSALAISPANEELI, KERRO MIELIPITEESI JA VAIKUTA!

LYHYESTI

– Paneelissa vastaat ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin –

– Saat tietoa ajankohtaisista poliittisista aiheista –

– Paneeliin voi liittyä kuka tahansa –

– SDP hyödyntää tuloksia kantojensa muodostamisessa –

– Voit vastata kysymyksiin verkossa tai mobiilisovelluksessa –

– Voit erota paneelista milloin vain –

Mikä on Kansalaispaneeli?

Me haluamme tietää, mitä mieltä sinä olet. SDP:n Kansalaispaneelissa pääset kertomaan mielipiteesi kiinnostaviin ja ajankohtaisiin kysymyksiin.

Paneelin kautta saat myös tietoa SDP:n politiikasta ja kaikki puolueen tiedotteet kätevästi omaan puhelimeesi. Kansalaispaneelin kautta voit myös jättää palautetta. SDP hyödyntää paneelin kautta saatuja tuloksia kantojensa muodostamisessa. Tiukan asian lisäksi Kanslaispaneelissa on luvassa myös kevyempää sisältöä.

SDP:n Kansalaispaneeli on perustettu vuonna 2014 ja se on aikaisemmin toiminut sähköpostikyselyiden kautta. Uusi Kansalaispaneeli toimii selaimella sekä mobiilisovelluksella, jonka voi ladata iOS ja Android -puhelimille.

Kuinka Kansalaispaneeli toimii?

Kansalaispaneelin jäsenenä saat lyhyitä kyselyitä erilaisista ajankohtaisista aiheista. Kyselyihin vastataan sovelluksessa “korttien” kautta.

Paneelista voi erota milloin vain poistamalla sovelluksen kännykästään. Kansalaispaneelin jäseneksi voi ryhtyä kuka tahansa, se ei edellytä SDP:n jäsenyyttä.

Kuinka Kansalaispaneeli vaikuttaa?

Kyselyiden tulokset raportoidaan SDP:n puoluejohdolle, puoluehallitukselle ja työryhmille. Tulokset välitetään myös puolueen kansanedustajille, jotka voivat käyttää tuloksia hyödykseen eduskuntatyössään.

Kuinka liityn Kansalaispaneeliin?

SDP Kansalaispaneeli toimii mobiilisovelluksena ja selainversiona. Selainversioon pääset täältäKirjaudu Kansalaispaneeliin sisään oikeasta yläkulmasta.

Mobiilisovellus toimii iOS ja Android -alustoilla. Voit ladata sovelluksen maksutta itsellesi Google Play tai Apple App Store -sovelluskaupoista.

Kuinka vastaan Kansalaispaneelin kysymyksiin sovelluksessa?

Kun avaat Kansalaispaneelin ensimmäistä kertaa, näet ”Tervetuloa Kansalaispaneeliin”-kortin, jossa esitellään sovellus. Painamalla ”OK” pääset kortista eroon. Kortin näkee vain kerran. Tämän jälkeen pyydämme sinua vastaamaan muutamaan taustatietokysymykseen, jotta voimme hyödyntää paneelin tuloksia mahdollisimman hyvin.

Kysymyskortteja selataan kuin korttipakkaa, eli pyyhkäisemällä suuntaan tai toiseen. Kortteihin voi vastata painamalla kortin alaosassa olevaa vastauspainiketta/vastauspainikkeita.

Kortit löydät Kansalaispaneelin alakulmasta löytyvästä korttipakka-ikonista. Sieltä löydät myös koti-ikonin, josta pääset etusivulle; nuoli-ikonin, josta voit lähettää palautetta; uutiset-ikonin, josta näet SDP:n tiedotteet ja ihmis-ikonin, josta pääset lisäämään tietojasi ja tarkastelemaan kyselyiden tuloksia.

Muistathan sallia push -ilmoitukset, jotta saat tiedon uusista kyselyistä.

Ethän kirjaudu ulos Kansalaispaneelista, sillä menetät vastaushistoriasi.

Haluatko vaikuttaa vielä enemmän?

Oletko kiinnostunut SDP:n jäsenyydestä? Lue lisää ja liity jäseneksi täällä.

Tietosuojaseloste