Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Nyt on aika ottaa rohkeita askeleita kohti uuden ajan elinkeino- ja teknologiapolitiikkaa. SDP on valmistellut kasvua ja työllisyyttä tukevan strategian, jossa esitettyihin toimiin toivottavasti myös maan hallitus tarttuu. - Ympäristöteknologiassa ja kierto- ja jakamistaloudessa olisi runsaasti hyödyntämätöntä kasvupotentiaalia, samoin palvelu- ja matkailualalla. Lisäpanostukset tutkimukseen ja tuotekehitykseen ovat nyt välttämättömiä, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– Katse pitäisi nostaa pelkästä hintakilpailukyvystä vientiin ja elinkeinopuolen uudistukseen. Suomella olisi hyvät mahdollisuudet muun muassa energiatehokkuudessa, ympäristöteknologiassa ja kiertotaloudessa. Olisin odottanut puoliväliriihessä jykevämpiä linjauksia, sanoo SDP:n kansanedustaja Lauri Ihalainen.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

SDP:n työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan demarit Tarja Filatov (pj.), Merja Mäkisalo-Ropponen ja Ilmari Nurminen toivottavat kaikille hyvää vappua. Jokainen meistä on tärkeä osa Suomen menestystarinaa ja jokaiselle meistä on löydettävä oma paikka yhteiskunnasta.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

The Social Democratic Party of Finland strongly condemns the violence that erupted in the Parliament in Skopje. What took place, did not follow the basic principles of parliamentary democracy and is not an acceptable way to influence democratic processes.Sosialidemokraatit SDP

Joona Räsänenshared tweet on Twitter

Hallintarekisteri on kuin koulutusleikkaukset. Kukaan ei kuulemma niitä halua, mutta vastakkaisista lupauksista huolimatta ne silti etenee.

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Hallituksen esitys uudeksi arvopaperilaiksi sisältää jälleen kerran moneen kertaan kuopatun hallintarekisterin samoine ongelmineen kuin aiempina kertoina. Sitä ei pidä hyväksyä. "Vaadimme, että lakiesitys palautetaan kiireelliseen lisävalmisteluun ja siihen lisätään selkeä sijoittajiin kohdistuvat hallintarekisteröinnin kielto myös sijoitettaessa ulkomailla liikkeeseen laskettuihin suomalaisyhtiöiden arvopapereihin. On myös varmistettava, että tiedot omistajista ja sijoituksista todella saadaan ulkomaisista arvopaperikeskuksista", kertoo Lauri Ihalainen. Klikkaa peukkua ja jaa eteenpäin, jos olet Laurin kanssa samaa mieltä!Sosialidemokraatit SDP

Jäsenmaksut 2017

Normaali jäsenmaksu 57 € vuodessa (luokka III)

• alennettu jäsenmaksu 26 € vuodessa (luokka IV)

• nuorisojäsenmaksu 13 € vuodessa (luokka II) alle 25 vuotiaat jäsenet

• ei jäsenmaksua varattomille jäsenille (luokka I, aina puoleksi vuodeksi kerrallaan yhdistyksen johtokunnan päätöksellä)

• tukijäsenmaksu varsinaisen jäsenmaksun lisäksi 120 euroa vuodessa jäseniltä, joiden kuukausitulo ylittää 3 600 euroa (luokka V)

• kannatusjäsenmaksun alaraja on 20 euroa vuodessa

Vapaajäsenyys tulee automaattisesti iän ja jäsenyysajan mukaan. Vapaajäsenyyden ehdot ovat 65 vuoden ikä ja vähintään 30 vuoden yhtäjaksoinen jäsenyys. Kumpikin ehto tulee täyttyä. Myös vapaajäsen voi halutessaan maksaa jäsenmaksua, joko normaali tai alennettu jäsenmaksu. Tämä ei poista vapaajäsenyyttä, vaan tekee jäsenestä maksavan vapaajäsenen.

Kun jäsen siirtyy eläkkeelle, ei jäsenmaksua alenneta automaattisesti, sillä eläkkeitä on erisuuruisia. Johtokunnan tulee päättää jäsenmaksuista tapauskohtaisesti ja sen jälkeen ilmoittaa asiasta jäsenpalveluun.

Maksamattomien jäsenten osalta tulee seurata ”rästiläisiä” ainakin kerran vuodessa. Sääntöjen mukaan jäsenen voi erottaa silloin, kun jäsenmaksu on ollut maksamatta vuoden. Periaatteena on, että jäsenet poistetaan kahden vuoden ”rästiläisyyden” jälkeen. Sitä ennen on hyvä lähettää kirje /soittaa jäsenelle, ja kertoa, että mikäli hän ei maksa jäsen-maksujaan, yhdistyksen johtokunta päättää erottaa hänet jäsenyydestä.

Jäsenpalvelun kautta lähtee jäsenmaksu kaksi kertaa vuodessa (normaali perintä). Jäsenmaksun eräpäivät ovat maalis- ja syyskuussa.

Tämän lisäksi lähtee maksamattomille jäsenille rästiperintä kerran jäsenmaksukaudella. Rästiperinnän eräpäivät ovat kesä- ja joulukuussa.

Jäsenmaksutilitykset maksetaan yhdistyksen ilmoittamalle tilille n. kuukauden kuluttua jäsenmaksun eräpäivästä.

Kaikki maksuja koskevat muutokset (ei sääntöjen mukaiset) päättää yhdistyksen johtokunta. Maksumuutokset tulevat voimaan, kun ne on ilmoitettu jäsenpalveluun.

Jäsenlistat lähetetään osastoille kaksi kertaa vuodessa (30.6. ja 31.12. tilanteet).

Reaaliaikaisesti rekisteriä voi seurata jäsenrekisteriohjelman kautta. Jäsenrekisterikoulutusta järjestävät piiritoimistot. Ohjelmaan pääsyyn oikeutettuja ovat puheenjohtaja, sihteeri ja jäsenasiainhoitaja.