Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Jäsenmaksut 2017

Normaali jäsenmaksu 57 € vuodessa (luokka III)

• alennettu jäsenmaksu 26 € vuodessa (luokka IV)

• nuorisojäsenmaksu 13 € vuodessa (luokka II) alle 25 vuotiaat jäsenet

• ei jäsenmaksua varattomille jäsenille (luokka I, aina puoleksi vuodeksi kerrallaan yhdistyksen johtokunnan päätöksellä)

• tukijäsenmaksu varsinaisen jäsenmaksun lisäksi 120 euroa vuodessa jäseniltä, joiden kuukausitulo ylittää 3 600 euroa (luokka V)

• kannatusjäsenmaksun alaraja on 20 euroa vuodessa

Vapaajäsenyys tulee automaattisesti iän ja jäsenyysajan mukaan. Vapaajäsenyyden ehdot ovat 65 vuoden ikä ja vähintään 30 vuoden yhtäjaksoinen jäsenyys. Kumpikin ehto tulee täyttyä. Myös vapaajäsen voi halutessaan maksaa jäsenmaksua, joko normaali tai alennettu jäsenmaksu. Tämä ei poista vapaajäsenyyttä, vaan tekee jäsenestä maksavan vapaajäsenen.

Kun jäsen siirtyy eläkkeelle, ei jäsenmaksua alenneta automaattisesti, sillä eläkkeitä on erisuuruisia. Johtokunnan tulee päättää jäsenmaksuista tapauskohtaisesti ja sen jälkeen ilmoittaa asiasta jäsenpalveluun.

Maksamattomien jäsenten osalta tulee seurata ”rästiläisiä” ainakin kerran vuodessa. Sääntöjen mukaan jäsenen voi erottaa silloin, kun jäsenmaksu on ollut maksamatta vuoden. Periaatteena on, että jäsenet poistetaan kahden vuoden ”rästiläisyyden” jälkeen. Sitä ennen on hyvä lähettää kirje /soittaa jäsenelle, ja kertoa, että mikäli hän ei maksa jäsen-maksujaan, yhdistyksen johtokunta päättää erottaa hänet jäsenyydestä.

Jäsenpalvelun kautta lähtee jäsenmaksu kaksi kertaa vuodessa (normaali perintä). Jäsenmaksun eräpäivät ovat maalis- ja syyskuussa.

Tämän lisäksi lähtee maksamattomille jäsenille rästiperintä kerran jäsenmaksukaudella. Rästiperinnän eräpäivät ovat kesä- ja joulukuussa.

Jäsenmaksutilitykset maksetaan yhdistyksen ilmoittamalle tilille n. kuukauden kuluttua jäsenmaksun eräpäivästä.

Kaikki maksuja koskevat muutokset (ei sääntöjen mukaiset) päättää yhdistyksen johtokunta. Maksumuutokset tulevat voimaan, kun ne on ilmoitettu jäsenpalveluun.

Jäsenlistat lähetetään osastoille kaksi kertaa vuodessa (30.6. ja 31.12. tilanteet).

Reaaliaikaisesti rekisteriä voi seurata jäsenrekisteriohjelman kautta. Jäsenrekisterikoulutusta järjestävät piiritoimistot. Ohjelmaan pääsyyn oikeutettuja ovat puheenjohtaja, sihteeri ja jäsenasiainhoitaja.