Puoluehallitus

Puoluehallituksen jäseniä

SDP:n lainmukaisena hallituksena ja käytännön poliittisen toiminnan johtoelimenä on noin kaksi kertaa kuukaudessa kokoontuva puoluehallitus, johon kuuluu puoluekokouksen erikseen valitsemien puheenjohtajan, puoluesihteerin ja kolmen varapuheenjohtajan lisäksi 10-13 muuta jäsentä.

Puoluehallituksen tehtävänä on myös huolehtia puoluekokouksen ja puoluevaltuuston päätösten toimeenpanosta.

Puoluehallitus on merkittävä valtakunnallisen politiikan vaikuttaja, jonka kokouksiin osallistuvat muun muassa puolueen hallituksessa ollessa kaikki SDP:n ministerit.

Puoluehallituksen kannanottoja

Puoluehallitus 2020-2023

Puheenjohtaja Sanna Marin
Puoluesihteeri Antton Rönnholm