Puoluekokouksien päätöksiä, ohjelmia ja julkilausumia

Puoluekokous 2017

Puoluekokous 2017 (3.-5.2. Lahdessa)

Puoluekokous 2014 (8.-10.5. Seinäjoella)

Puoluekokous 2012 (24.-26.5. Helsingissä)

Puoluekokous hyväksyi kansainvälisen ja sisäpoliittisen julkilausuman sekä Syyria-kannanoton. Demokratia-keskusteluasiakirja hyväksyttiin puoluekokouksessa 26.5.2012. Se toimii pohjana demokratiakeskustelulle, johon kutsutaan koko puoluejärjestö, kaikki puolueen jäsenet ja muu kansalaisyhteiskunta.

Puoluekokous päätti 26.5.2012 siirtää Eurooppa-ohjelman käsittelyn syksyn 2012 puoluevaltuustolle ja velvoittaa puoluehallituksen huolehtimaan siitä, että puoluevaltuusto saa käyttöönsä puoluekokouksen Eurooppa-ohjelmavaliokunnan esitykset ja salista tulleet muutosesitykset. Puoluevaltuusto hyväksyi 24.-25.11.2012 pidetyssä kokouksessa SDP:n Eurooppa-poliittisen linjauksen ”Näkemys Euroopasta”.

Puoluekokous 2010 (27.-29.5. Joensuussa)

Joensuussa toukokuussa 2010 pidetyssä puoluekokouksessa hyväksyttiin tulevaisuusasiakirja, jossa hahmotetaan Suomen suuntaa vuoteen 2020.

Julkilausumat:

Hämeenlinnan 41. puoluekokous (5.-7.6.2008)

Hämeenlinnassa hyväksyttiin viisi tulevaisuusohjelmaa:

Muuta: