Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Antti Rinne

antti-rinne-kuplavolkkarissa

Antti Rinne,
SDP:n puheenjohtaja 9.5.2014 alkaen.

www.anttirinne.fi

Synnyin vuonna 1962 Helsingissä paljon köyhempään ja sulkeutuneempaan maahan kuin Suomi nyt on. Hyvinvointivaltio oli vasta muotoutumassa. Maassa vallitsi voimakas pyrkimys tasa-arvoon ja turvallisuuteen.

Peruskouluun alettiin siirtyä ollessani itse kouluikäinen. Tavoiteltiin mahdollisuutta hyvinvointiin kaikille. Se on mielestäni yhä reilu lähtökohta politiikalle.

Tavoitteiden rahoittaminen perustui työlle. Sinä aikana, kun kasvoin aikuiseksi, Suomen kansantuote lähes kaksinkertaistui.

Aloitin oman työurani vuonna 1980. Olin muun muassa töissä sahalla ja kiersin kaksi vuotta taiteilija Veikko Sinisalon autonkuljettajana ja näyttämömiehenä.

Käänsin uuden lehden vuonna 1985, kun aloitin oikeustieteen opinnot Helsingin yliopistossa. Valmistuessani vuonna 1987 Suomessa elettiin nousukautta.

Kasvu kääntyi 1990-luvun alkupuolella. Ihmiset menettivät työpaikkojaan, samalla valtio menetti verotulojaan. Ihmisten turvallisuuteen ja tasa-arvoon tuli säröjä. Kustannuksia maksetaan yhä.

Aloitin vuonna 2002 ammattiliittojohtajana, tehtyäni vuosien uran ammattiliitoissa. Suomelle 2000-luvun alku näytti lupaavalta. Maa toipui lamasta muun muassa elektroniikkateollisuuden nousun myötä.

Ongelmia oli kuitenkin luvassa. Pitkän aikavälin vaikeutena oli ja on edelleen ikääntyneiden määrän kasvu suhteessa työllisiin. Samalla elinkeinorakenteen perustukset alkoivat 2000-luvulla murtua. Paperin kysyntä heikentyi maailmalla. Elektroniikkateollisuutta painoi kilpailun koveneminen erityisesti kännykkäbisneksessä. Vuodesta 2009 alkaen Suomi on kohdannut lisäksi suhdanneluontoisen taantuman. Nämä ongelmat ovat vaikuttaneet maahamme paljon.

Aloitin kesällä 2014 SDP:n – perinteisen työn puolueen – puheenjohtajana tilanteessa, jossa noin 460 000 työikäistä oli vailla työtä.

Minulla on neljä lasta. He ovat syntyneet hyvin erilaiseen Suomeen kuin minä. Monet yhteiskunnallisista tavoitteista on saavutettu. Toisaalta perustavoitteet tasa-arvosta ja turvallisuudesta ovat vaakalaudalla, koska niiden rahoitus on vaarassa. Minua huolestuttaa, ettei tulevaisuuden Suomi ole reilu paikka kaikille.

Tärkein tehtävä keväällä 2015 valitulle eduskunnalle on edistää kestävää taloudellista kasvua ja työtä. Ne ovat välineitä tasa-arvolle. Työpaikkojen lisäämiseksi tarvitaan muun muassa monipuolista viennin strategiaa, uusia rahoitustapoja yrityksille sekä julkisen ja yksityisen sektorin kumppanuutta.

Antti Rinne

Voimme kehittää tasa-arvoa lisääviä palveluita, kun rahoitus on taas vakaammalla pohjalla. Palvelut kuten peruskoulu ja vanhustenhoito tuovat toimiessaan turvallisuutta arkeen ja tasa-arvoa ihmisten välille. Turvaa tuo myös säällinen toimeentulo, työllisten ja yrittäjien lisäksi eläkeläisille sekä työttömille.

Hyvinvointivaltio on kehittynyt ja palvellut pääosin hyvin 50 viime vuoden aikana. Nyt se etsii uutta tietä tulevaisuuteen.

Tasa-arvo lisää kasvua ja hyvinvointia. Nyt on päästävä reilusti eteenpäin. Se on minun tieni.

Ansioluettelo:

• Ylioppilas 1980.
  • Oik.tiet.kand. 1987.
  • Ammattiliitto Pron pj 2011-2014.
  • Erityisalojen toimihenkilöliiton Erton pj 2002-2005.
  • Toimihenkilöunionin pj 2005-2010.
  • Mäntsälän kunnanvaltuustossa vv. 1996-2004 ja 2012-.