Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Talous, työllisyys ja työelämä

SDP:n eduskuntavaalien 2011 vaalitavoitteet ja niiden toteutuminen

SDP:n Työn ja oikeudenmukaisuuden puolesta -asiakirjasta:

”Työmarkkinoiden vakauttamiseen pyritään laaja-alaisilla sopimuksilla, joilla talouteen tuodaan luottamusta ja pidemmän aikavälin sitoutumista. Sopimusyhteiskunta elvytetään.”

Sopimusyhteiskunta elvytettiin.

SDP on tukenut valtiokeinoin työmarkkinoiden laaja-alaisia sopimuksia, joilla talouteen tuotiin luottamusta ja pidemmän aikavälin sitoutumista.

– Raamisopimus 2011

– Työurasopimus 2012

– Työllisyys- ja kasvusopimus sekä rakennepoliittinen ohjelma 2013

Sosialidemokraatit halusivat:

Tehokkaita toimia työttömyyttä vastaan, laatua työvoimapolitiikkaan

– Työttömyysturvan uudistaminen
– Nuorisotakuu
– Äkillisen rakennemuutoksen toimintamalli + mallin uudistaminen ennakoivampaan suuntaan.

– Työttömyyden hoidon vastuunjako kuntien ja valtion kesken

– Työllisyyspoliittiset kuntakokeilut

– TE-palvelumallien uudistaminen

– Kotouttaminen: keskiössä työllisyys
– Työvoiman palvelukeskusten lakisääteistäminen

– Työvoima- ja yrityspalveluita koskeva lakipaketti

– Kulttuurin saralla seuraavat toimet:

• Lainauskorvausten taso kaksinkertaistettiin vuoden 2014 tasosta vuodelle 2015 eli lainauskorvaukset ovat vuodelle 2015 in 8,225 M euroon

• Tekijänoikeuslainsäädäntöä uudistettiin: Kohtuullisen korvauksen periaate osaksi tekijänoikeuslakia, Estomääräykset ja verkko-PWR sännökset lakiin. Lisäksi Must carry- jakelusta sovittiin.

• Yksityisen kopioinnin hyvitysmaksujärjestelmä uudistettiin ja nykyisen laitemaksun sijaan budjettirahoituksella turvataan tekijöille aiheutuvaa yksityisen kopioinnin haittaa 11 M eurolla vuodesta 2015 lähtien.

Pidentää työuria työelämän laatua ja hyvinvointia kehittämällä

– Työelämä 2020 -hanke.

– Osaamisen kehittämiseen liittyvät hankkeet ja lainsäädäntö: esimerkiksi verovähennysoikeus henkilöstön kouluttamisessa; oppisopimuskoulutuksen kehittäminen.

Luoda parempia ja joustavampia mahdollisuuksia yhdistää työ ja perhe-elämä

– Osittainen hoitoraha.

Helpottaa omien työaikojen joustavaa suunnittelua työaikapankkien avulla

– Työllisyys- ja kasvusopimuksen pohjalta liitot solmineet alakohtaisiin TES:iin työaikapankkien käytön.

Turvata pätkätyöläisille oikeuden lomaan

– Vuosilomalain laajempi uudistaminen jää tuleville hallituksille.

– Laajempi työaikalainsäädännön tarkastelu jää tuleville hallituksille.

Takuupalkan ja paremman työsuhdeturvan vuokratyöntekijöille; työehtojen valvonnan kuntoon

– Määräaikaisten ja vuokratyöntekijöiden tiedonsaantioikeutta parannettu työsopimuslain ja tilaajavastuulain muutoksilla.

– Vuokratyödirektiivin toimeenpano: Vapautuvista työpaikoista ilmoittaminen, oikeus käyttäjäyrityksen palveluihin, vähimmäistyöehtojen täsmentäminen.

– Raamisopimukseen 2011 perustuva oikeus saada tietoa vuokratyön käytön perusteesta sekä määräaikaisuuden kestosta.

Sosialidemokraatit eivät halunneet:

Nostaa lakisääteistä eläkkeen alaikärajaa

– Nousemassa seuraavalla hallituskaudella.

Kahden kerroksen työmarkkinoita

– Yhdenvertaisia työehtoja edistetty kansallisella, EU- ja globaalilla tasolla.

Luopua yleissitovista työehtosopimuksista

– Yleissitovuus säilyy.

Kiristää työn verotusta

– Työn verotus kiristyi, kun ansiotuloverotuksen inflaatiotarkistuksia jätettiin tekemättä. Suurituloisten ansiotuloveroa (yli 70 000 €/vuosi) on korotettu muita ryhmiä enemmän.