Sosialidemokraatit SDPshared note on Facebook

Lue SDP:n Helsingin pormestariehdokkaan Tuula Haataisen tarina tuusniemeläisestä tytöstä ministeriksi, apulaiskaupunginjohtajaksi, kaupunginvaltuutetuksi ja kansanedustajaksi. Tässä kattavassa ja koskettavassa jutussa Tuula kertoo elämäntarinansa lisäksi myös mietteitään muun muassa äitiydestä, perheestä, tasa-arvosta ja tämän päivän politiikasta.Sosialidemokraatit SDP

Nasima Razmyarshared image on Instagram

Oli ihana viettää perheen kanssa aurinkoista sunnuntaipäivää. Seuraavat pari viikkoa meneekin kampanjoinnin parissa. Sekin on ihanaa! 😊nasimarazmyar

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Oikeudenmukaisuus

Eduskuntavaalien 2011 vaalitavoitteet ja niiden toteutuminen

Sosialidemokraatit halusivat:

Kaventaa tuloeroja ja vähentää eriarvoisuutta

– Potilaiden liikkuvuus, rajat ylittävä terveydenhuolto astunut voimaan 2014 alusta.
– Palveluvalikoimaneuvosto on asetettu.

Korottaa perusturvaa sadalla eurolla kuukaudessa

– Perusturvan korotukset: työttömyysturva ja työmarkkinatuki, toimeentulotuki ja asumistuki 1.1.2012 alkaen.

Säätää vanhuspalvelulain ja turvata sen vaatimat resurssit

– Laki ikääntyneen väestön toimintakyvyn tukemisesta sekä iäkkäiden sosiaali- ja terveyspalveluista (vanhuspalvelulaki) tuli voimaan 1.7.2013. SDP esitti lakia jo 2009 välikysymyksen yhteydessä.

Lain tavoitteena on mm.

– Edistää ikääntyneiden hyvinvointia ja kaventaa hyvinvointieroja.

– Turvata ikääntyneiden palvelutarpeen arviointiin pääsy ja määrältään ja laadultaan riittävät palvelut.

Hyväksyessään vanhuspalvelulain eduskunta edellytti, että hallitus seuraa lain yleisen toteutumisen lisäksi henkilöstömitoituksen toteumista ja tarvittaessa antaa eduskunnalle esityksen lain täsmentämisestä.

Lapsilisät myös toimeentulotukea saaville perheille

Ei toteudu tällä hallituskaudella.

Sitoa opintotuen indeksiin

– Opintotuki sidottiin indeksiin ja järjestelmää uudistettiin. Opintorahan määriä tarkistetaan lukuvuosittain.

Poistaa työmarkkinatuesta puolison tuloihin perustuvan tarveharkinnan

– Hakijan puolison tulot eivät enää vaikuta työmarkkinatuen määrään.

Turvata julkiset palvelut

Sote-ratkaisu ei toteutunut tällä hallituskaudella.