Tulevaisuuden arvot – Millä arvoilla Suomea johdetaan?

SDP marssilla

Puoluehallitus päätti 12.10.2016 pitämässään kokouksessa lähettää periaateohjelmaluonnoksen kenttäkäsittelyyn puoluejärjestöille. Toiveenamme on, että mahdollisimman moni puolueosasto käsittelisi luonnosta esimerkiksi syyskokouksessaan. Tämän helpottamiseksi tekstistä on tehty käännös myös ruotsin kielelle.

Kommentit luonnokseen lähetetään puoluetoimistoon Tuula Lampiselle, tuula.lampinen(ät)sdp.fi, 25.11.2016 mennessä.

Puoluehallitus käsittelee saapunutta palautetta joulukuussa, jonka jälkeen puoluehallituksen periaateohjelmaesitys puoluekokoukselle lähetetään puoluekokousedustajille ja lisätään myös kansalaiskanava.sdp.fi-sivustolle.

SDP:n ”Turvaa ja vapautta muuttuvassa maailmassa” -aineisto käynnisti laajan ja monipuolisen keskustelun sosialidemokraateille tärkeistä arvoista, yhteiskuntakäsityksestä ja tehtävistä tämän päivän Suomessa ja maailmassa.

Ensimmäinen ohjelmaluonnos ja siihen tehdyt kommentit löytyvät osoitteesta kansalaiskanava.sdp.fi/periaatekeskustelu. Ohjelmaluonnoksen kommentointi päättyi 31.8.2016.

Lataa keskusteluaineisto pdf-muodossa täältä.

Periaateohjelman käsittelyaikataulu

Vasemmiston tulevaisuus -kirjan artikkelit löydät täältä