Kunnallisen osakeyhtiön hallitusosaaja -koulutus

Kunnallisen osakeyhtiön hallitusosaaja -koulutus

Mitä? Koulutus toteutetaan neljänä iltana verkkokoulutuksena Teamsissa ja Howspacessa. Lisäksi on kaksi välitehtävää, joista osallistuja saa palautteen. Tavoitteena on, että koulutukseen mukaan lähtevä osallistuu kaikkiin koulutuksiin ja suorittaa välitehtävät. Koulutuksesta saa todistuksen. Koulutuskokonaisuutta isännöi Joona Räsänen.

Kenelle? Koulutus on tarkoitettu kunnallisten osakeyhtiöiden ja säätiöiden hallinnossa toimiville sosialidemokraateille; sekä kokeneemmille konkareille että uusille vastuunkantajille.

Hinta? Koulutus on maksuton.

Milloin? Tiistaisin 22.3., 5.4., 19.4. ja 10.5. klo 17–20. Välitehtävät 1. ja 3. koulutuksen jälkeen.

Mitä tarkemmin on luvassa? Kahtena ensimmäisenä iltana kouluttajana toimii Tuuli Tarukannel Hallintoakatemiasta. Näissä koulutukissa käsitellään hallituksen vastuita ja velvollisuuksia, konsernin toimintaa, kuntayhtiöiden erityispiirteitä ja eri toimijoiden tehtäviä ja rooleja sekä kuntayhtiön hallituksen hyvää toimintaa, osakeyhtiölakia, hallituksen huolellista toimintaa osakeyhtiössä, hallituksen valvontavastuuta ja osakeyhtiön julkisuusasioita lainsäädännön näkökulmasta.

Kolmannessa koulutuksessa paneudutaan yhteiskuntavastuun toteuttamiseen liiketoiminnassa ja vastuullisuuteen yhtiöiden toiminnassa. Kouluttajina toimivat mm. Perttu Puro Tradekasta ja Sonja Finer Finnwatchista.

Neljännessä osuudessa mietitään omaa roolia osakeyhtiön hallituksen jäsenenä suhteessa sd-ryhmään ja millaisia eroja vaikuttamistyössä on kunnallisessa luottamustoimessa ja kunnallisessa osakeyhtiössä toimimisessa. Lisäksi jaetaan yhteisesti hyviä käytänteitä ja perehdytään yhtiöiden muutostilanteisiin.

Miten pääsen mukaan? Haku koulutukseen on päättynyt 13.3.2022.

Täytä hakulomake tästä

Lisätietoja: lyyli.raatikainen@sdp.fi & pirjo.alijarvi@tsl.fi

Koulutus toteutetaan SDP:n ja TSL:n yhteistyönä.