Kättä päälle

Kättä päälle -banneri

Kättä päälle – Yhteinen matka huomisen Suomeen

Syyskuussa käyntiin polkaistun Kättä päälle -hankkeen päätösgaalaa vietettiin 1.3. Tilaisuudessa julkistettiin myös hankkeen loppuraportti. Kansanedustaja Lauri Ihalaisen ja yrittäjä Salla Saarisen vetämä työ kokosi yhteen arviolta noin puolituhatta suomalaista järjestö- ja yhdistyskentän toimijaa sekä kansalaisaktiivia miettimään ratkaisuja Suomen parhaaksi.

SDP:n rooli on koko projektin ajan ollut toimia järjestäjänä ja koollekutsujana. Pääroolissa omine ideoineen ja ratkaisuineen ovat olleet työhön osallistuneet järjestöt ja toimijat. Puolueen tehtäväksi jäi koota yhteen käytyjen keskustelujen moniääninen sato.

Kättä päälle -loppuraportin ehdotukset on kerätty sekä järjestetyistä ratkaisupajoista että ihmisten suoraan lähettämästä verkkopalautteesta. Näin ollen mukana on myös ehdotuksia, jotka eivät istu SDP:n linjaan, mikä kuuluu prosessin luonteeseen. Kuitenkin valtaosa ehdotuksista on sellaisia, jotka ovat luonteeltaan kannatettavia.

Kättä päälle -arkistosivulta löydät materiaaleja syksyn tapahtumista

Taustaa:

kuvitus-padihommia

Ratkaisuehdotuksia Suomen tilanteeseen

Keräsimme verkkosivuillamme ratkaisuehdotuksia siihen, miten Suomen tulevaisuutta pitäisi mielestäsi jatkossa rakentaa.

Tästä pääset lukemaan saapuneita ehdotuksia.

Kättä päälle -tussianimaatio

Yhteisen vastuun sopimus – Miten ja miksi?

Lauri Ihalainen ja Salla Saarinen

Kerro terveisesi hankkeen vetäjille

Tavoitat hankkeen vetäjät, kansanedustaja Lauri Ihalaisen ja yrittäjä Salla Saarisen, myös sähköpostilla osoitteesta: kattapaalle@gmail.com