Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Suomen talouden kirittämiseksi tarvitaan rohkeita uudistuksia ja reippaita, tulevaisuutta rakentavia investointeja. SDP tarjoaa hallitukselle puoliväliriihen alla eväitä, millä taloustavoitteita on mahdollista saavuttaa ja talouden menopaineisiin voidaan vastata, eikä lisäleikkauksiin tarvitse ryhtyä.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Uusia ajatuksia, näkökulmia, elämyksiä, ravistelua, tietoa ja taitoa. Nautitaan joko diginä tai perinteisesti ja annostellaan runsaalla kädellä - kirjallisuuden ilo kuuluu meille kaikille! Ajatuksia herättävää kirjan ja ruusun päivää!Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Ikäihmisten laadukas hoito ei toteudu tällä hetkellä kaikkialla, ja jopa kaltoinkohtelu on todellinen ongelma. Alalle opiskeleville pitää ensi tilassa palauttaa soveltuvuuskokeet, joka karsii soveltumattomat pois jo pääsykoevaiheessa. Tämän lisäksi on syytä käydä laaja keskustelu siitä, mitä laadukas hoito pitää sisällään. Säästöjä vanhustenhoito ei kestä enää ollenkaan.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti, koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan ja tieteen merkitystä kyseenalaistetaan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's March for Science!Sosialidemokraatit SDP

SDPshared video on Instagram

Tänään marssittiin tieteen ja tutkimuksen puolesta niin Helsingissä kuin monessa muussakin kaupungissa ympäri maailmaa. Tässä maailmanajassa, kun tutkijoiden maastamuutto kiihtyy jatkuvasti ja koulutuksen ja tutkimuksen resursseja leikataan, on meidän puolustettava entistä hanakammin sivistystä, koulutusta, tiedettä ja tutkimusta. Parempaa yhteiskuntaa ei rakenneta mututuntumalla vaan tutkittuun tietoon nojaten. Let's march for science! #marchforscience #tiedemarssi #tiede #tutkimus #tutkija #tutkijatsosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

Miapetra Kumpula-Natri muistuttaa, että sisäilmaongelmista kärsiviä kouluja voitaisiin korjata EU:sta saatavien tukirahojen avulla. Rahaa pitää vain osata ja viitsiä hakea.Sosialidemokraatit SDP

Kättä päälle

Kättä päälle -banneri

Kättä päälle – Yhteinen matka huomisen Suomeen

Syyskuussa käyntiin polkaistun Kättä päälle -hankkeen päätösgaalaa vietettiin 1.3. Tilaisuudessa julkistettiin myös hankkeen loppuraportti. Kansanedustaja Lauri Ihalaisen ja yrittäjä Salla Saarisen vetämä työ kokosi yhteen arviolta noin puolituhatta suomalaista järjestö- ja yhdistyskentän toimijaa sekä kansalaisaktiivia miettimään ratkaisuja Suomen parhaaksi.

SDP:n rooli on koko projektin ajan ollut toimia järjestäjänä ja koollekutsujana. Pääroolissa omine ideoineen ja ratkaisuineen ovat olleet työhön osallistuneet järjestöt ja toimijat. Puolueen tehtäväksi jäi koota yhteen käytyjen keskustelujen moniääninen sato.

Kättä päälle -loppuraportin ehdotukset on kerätty sekä järjestetyistä ratkaisupajoista että ihmisten suoraan lähettämästä verkkopalautteesta. Näin ollen mukana on myös ehdotuksia, jotka eivät istu SDP:n linjaan, mikä kuuluu prosessin luonteeseen. Kuitenkin valtaosa ehdotuksista on sellaisia, jotka ovat luonteeltaan kannatettavia.

Kättä päälle -arkistosivulta löydät materiaaleja syksyn tapahtumista

Taustaa:

kuvitus-padihommia

Ratkaisuehdotuksia Suomen tilanteeseen

Keräsimme verkkosivuillamme ratkaisuehdotuksia siihen, miten Suomen tulevaisuutta pitäisi mielestäsi jatkossa rakentaa.

Tästä pääset lukemaan saapuneita ehdotuksia.

Kättä päälle -tussianimaatio

Yhteisen vastuun sopimus – Miten ja miksi?

Lauri Ihalainen ja Salla Saarinen

Kerro terveisesi hankkeen vetäjille

Tavoitat hankkeen vetäjät, kansanedustaja Lauri Ihalaisen ja yrittäjä Salla Saarisen, myös sähköpostilla osoitteesta: kattapaalle@gmail.com