Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

SDP:n kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen on ilahtunut pääministeri Juha Sipilän torstaina eduskunnan kyselytunnilla antamasta lupauksesta kutsua puolueet koolle keskustelemaan julkisten rakennusten sisäilmaongelmien poistamisesta. Sosialidemokraatit esittivät hallitukselle, että puolueet käynnistäisivät yhdessä hankkeen, jonka tavoitteena on etsiä konkreettisia keinoja sisäilmaongelmien poistamiseksi. ─ Nyt on käytävä sanoista tekoihin. Julkisten rakennusten sisäilmaongelmat ovat suuri uhka terveydelle ja monet lapset sekä aikuiset altistuvat jopa elinikäisille sairauksille huonon sisäilman vuoksi. Arviolta 600 000-800 000 suomalaista altistuu päivittäin homeesta johtuville sisäilman epäpuhtauksille. Ongelma ei koske vain kouluja vaan myös esimerkiksi ikäihmisten hoitopaikkoja, joissa hoitajat ja vanhukset oireilevat vakavasti. On hienoa, että nyt on syntymässä puoluerajat ylittävää yhteisymmärrystä ongelman kitkemiseksi, Mäkisalo-Ropponen kertoo.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

"Hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen neuvottelupöydällä on useita – kymmenen kohdan lista asioista, joista olisi hyvä päästä ratkaisuun ennen kehysriihtä. Joukossa on ratkaisujen hakeminen ns. 0-sopimusehtoihin ja siihen mitä työttömien omaehtoista koulutusta työttömyysturvalla. Toivottavasti näissä neuvotteluissa päästään ratkaisuun."Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared link on Facebook

– On kuitenkin selvää, että jos hallitus ei lisää resursseja ja hidastuttaa aikatauluja, niin hyväkään osaaminen ei auta, sillä liiallinen kiire estää laadukkaan toiminnan. Hallituksen onkin itse otettava lusikka käteen ja tehtävä konkreettisia toimia, jotta lakiesitykset olisivat paremmin valmisteltuja ja niissä olisi paremmin otettu huomioon pitkän aikavälin kustannusvaikutukset.Sosialidemokraatit SDP

Sosialidemokraatit SDPshared video on Facebook

Kuntavaalit järjestetään 9. huhtikuuta. SDP haluaa ehdokkaiksi monipuolisen joukon suomalaisia, joilla on hyvä käsitys kansalaisten arjen asioista, työelämän haasteista, opiskelusta tai perhearjen pyörittämisestä. Pyydämme sinua ryhtymään kuntavaaliehdokkaaksemme. Klikkaamalla videota se onnistuu helposti.Sosialidemokraatit SDP

Sanna Marinshared image on Instagram

SDP esitti eduskunnan kyselytunnilla hallitukselle parlamentaarista yhteistyötä julkisten rakennusten sisäilma- ja homeongelmien ratkaisemiseksi. Kysyin pääministeri Sipilältä tarttuuko hän esitykseemme. Arvoisa puhemies, Haluan kysyä pääministeri Sipilältä täsmennystä äskeiseen vastaukseenne edustaja Kantolan kysymyksen osalta. Kyse ei siis ole siitä, että me toivoisimme jotakin yhteistä kahvittelua puolueiden välillä vaan me haluamme parlamentaarista yhteistyötä, jossa etsitään oikeita ratkaisuja tähän vakavaan ongelmaan. Eduskunnan tarkastusvaliokunnan teettämän tutkimuksen mukaan pelkästään home- ja kosteusvauriot aiheuttavat noin puolen miljardin, siis puolen miljardin euron, kustannukset yhteiskunnassa joka vuosi. Kustannuksia syntyy muun muassa oireiden ja sairauksien tutkimisesta ja hoidosta, sairauspoissaoloista, työkyvyn menettämisestä sekä työtehon ja tuottavuuden laskusta. Kyse on siis merkittävästä ongelmasta ihmisten terveydelle, mutta myös kansantaloudelle. SDP haluaa parlamentaarista yhteistyötä tämän ongelman ratkaisemiseksi. Tartutteko siihen? #eduskunta #kyselytunti Kiitos myös @uhanadesign supermukavasta Green leaves -collegesta! #Tampere rules!sannamarin

Kansalaispaneeli

Tiimi

SDP:N KANSALAISPANEELISSA SAAT ÄÄNESI KUULUVIIN

LYHYESTI

– Paneelissa vastaat ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin –
– Saat lyhyen kyselyn sähköpostiisi 6-8 kertaa vuodessa –
– Kaikkiin kyselyihin ei ole pakko vastata, erota voit milloin vain –
– Paneeliin voi liittyä kuka tahansa –
– SDP hyödyntää tuloksia kantojensa muodostamisessa –

Mikä on Kansalaispaneeli?

SDP:n Kansalaispaneelissa pääset kertomaan mielipiteesi kiinnostaviin ja ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin. SDP hyödyntää paneelin kautta saatuja tuloksia kantojensa muodostamisessa – se on kätevä tapa saada oma ääni kuuluviin.

Kuinka paneeli toimii?

Kansalaispaneelin jäsenenä saat 6–8 kertaa vuodessa lyhyen kyselyn sähköpostiisi. Kysely koskee ajankohtaisia yhteiskunnallisia teemoja, joihin SDP on muodostamassa kantaansa. Paneelissa pääset myös itse tutustumaan aiemmin saatuihin tuloksiin. Kaikkiin kyselyihin ei ole pakko vastata, ja paneelista voi erota milloin vain. Kansalaispaneelin jäseneksi voi ryhtyä kuka tahansa, se ei edellytä SDP:n jäsenyyttä.

Kuinka paneeli vaikuttaa?

Kyselyiden tulokset raportoidaan SDP:n puoluehallitukselle. Tulokset välitetään myös puolueen kansanedustajille, jotka voivat käyttää tuloksia hyödykseen eduskuntatyössään.

Kuinka liityn paneeliin?

Täytä yhteystietosi lomakkeeseen ja paina lähetä. Saat vahvistusviestin sähköpostiisi.

Haluatko vaikuttaa vielä enemmän?

Kuntavaalit koittavat jälleen keväällä 2017. Oletko kiinnostunut siitä, mitä paikkakunnallasi tapahtuu? Lue lisää SDP:n kuntavaaliehdokkuudesta.

Oletko kiinnostunut SDP:n jäsenyydestä? Lue lisää ja liity jäseneksi täällä.

Etunimi
Sukunimi