Satu Taavitsainen

Äänestä numerolla 101

Tue Sadun kampanjaa

Satu Taavitsainen (42) toimi SDP:n kansanedustajana kauden 2015-2019. Hän oli liikenne- ja viestintävaliokunnan ja puolustusvaliokunnan jäsen sekä sosiaali- ja terveysvaliokunnan varajäsen. Hän oli eduskunnassa muun muassa vahva vammaisten ja ulosottoon joutuneiden puolustaja. Hän on hyvin omistautunut pieni- ja keskituloisten palkan- ja eläkkeensaajien, yksinyrittäjien sekä työttömien ja lapsiperheiden sekä vanhusten asioihin. Hän on toiminut myös Työttömien Keskusjärjestön puheenjohtajana.

Koin poliittisen herätyksen vuonna 1999 USA:ssa tehdessäni Los Angelesin kaduilla vapaaehtoistyötä köyhien ja asunnottomien parissa. Tuolloin 22-vuotiaana sosionomi-opiskelijana päätin, että teen kaikkeni, ettei Suomesta tule ihmisiä eriarvoistavaa yhteiskuntaa. Tuo sisuuntuminen kaduilla ja kurjuudessa elävien ihmisten parissa johti minut politiikkaan ja kansanedustajaksi.

Uskon, että ei ole niin hankalaa asiaa, etteikö sitä saisi muutettua paremmaksi. Ja siksi olen laittanut itseni likoon myös heidän puolesta, jotka tarvitsevat puolustajaa. Työskentelen kovasti ja periksi antamattomasti inhimillisyyden toteutumisen eteen. Sinnikkyydelläni olen myös mahdollistanut sellaista, joka muutoin olisi ollut mahdotonta.

Hiellä ja kovalla työllä on mahdollista saavuttaa asioita, näin uskon! Joukossamme on kuitenkin myös heitä, jotka tarvitsevat apua! Minulle on suotu työntekemisen ohella tahto ja energia edustaa ja puolustaa tavallisia ihmisiä niin kaupunginvaltuustossa, eduskunnassa kuin monissa muissakin paikoissa ja haluan tuon tarmoni ja voimani myös teidän kaikkien vuoksi käyttää jatkossakin. Europarlamentissa työskentelisin tavallisten ihmisten, inhimillisen ja hyvän elämän sekä sosiaalisesti oikeudenmukaisemman Euroopan puolesta.

Olen suuren ammattiliiton – Julkisten ja  hyvinvointialojen liitto JHL:n edustajiston jäsen. Minulle tärkeää ovat esimerkiksi ne EU:ssa tehtävät päätökset, joilla parannetaan työntekijöiden työoloja, taloudellista toimeentuloa sekä turvataan työehtosopimusten säilyvyys ja kehittäminen työntekijöitä kunnioittaen.

Olen asettunut ehdolle Euroopan parlamenttiin Suomen ja suomalaisten hyväksi, joten äänestä minua eurovaaleissa ja saat palvelukseesi asiantuntevan edustajan, joka näkee sydämellä, toimii järjellä ja työskentelee ahkerasti joka päivä.

Perheeseeni kuuluu aviomies ja meidän kolme peruskouluikäistä lasta. Asumme Mikkelissä.

KAIKKI EHDOKKAAT