Sari Melkko

www.sarimelkko.fi
Facebook-sivu

Tue Sarin kampanjaa

Olen Sari Melkko, 52-vuotias rikosylikonstaapeli Kouvolasta. Yksi viidestä lapsestani on kehitysvammainen, ja koenkin heikoimmassa asemassa olevien puolesta toimimisen tärkeäksi.

Luottamustoimissani, kuten kaupunginvaltuutettuna, Kaakkois-Suomen sosialidemokraattisen puoluepiirin hallituksen jäsenenä ja naispiirin puheenjohtajana sekä Sosialidemokraattisten Naisten toisena varapuheenjohtajana, haluan edistää etenkin tasa-arvoa ja naisten asemaa.

Kansainvälistyminen ja globalisaatio tarjoavat hyviä mahdollisuuksia, mutta niiden hallinta pitää sisällään suuria haasteita. Esimerkiksi ilmastonmuutoksen pysäyttämisessä ja maahanmuuttoon liittyvien ongelmien ratkaisussa tarvitaan toimivaa yhteistyötä.

EU:n juuret ovat halussa säilyttää rauha Euroopassa. Rauhantyön ja rajaturvallisuuden yksi vihollinen on järjestäytynyt rikollisuus. Työhöni Keskusrikospoliisin alaisessa, poliisin, tullin ja rajavartioston yhteisorganisaatioon kuuluvassa Maarajaliikenteen PTR-rikostiedusteluyksikössä kuuluu nimenomaan rajat ylittävän rikollisuuden torjuminen.

30 vuotta poliisityötä on näyttänyt monet kasvot yhteiskunnastamme sekä turvallisuuskehityksen muutokset, ja siksi myös opettanut minut arvostamaan turvallisuutta. Haluan olla rakentamassa turvallisempaa Eurooppaa.

KAIKKI EHDOKKAAT