Mikkel Näkkäläjärvi

Olen 28-vuotias Demarinuorten puheenjohtaja, EU:n alueiden komitean pohjoisin jäsen ja rovaniemeläinen kaupunginvaltuutettu.

Opiskelen johtamista Lapin yliopistossa. Minulla on juuret vahvasti Lapissa, mutta olen asunut myös Vaasassa ja Helsingissä. Olen työskennellyt 15-vuotiaasta asti erilaisissa metalliteollisuuden, matkailun sekä asiakaspalvelu- ja myyntialan tehtävissä. Olen toiminut myös Suomen YK-nuorisodelegaattina.

Olen lähtöisin poromiesperheestä, joten olen lapsesta asti osallistunut erilaisiin porotalouden töihin. Politiikan ja opiskelujen lisäksi päiväni kuluvat pelaten jääkiekkoa ja salibandyä ja lukien kirjoja. Olen juossut kaksi maratonia. Lomani vietän mieluiten kalastellen sukuni mailla Vaskojoen maisemissa, läheisten kanssa ja matkustellen maailman kaupungeissa.

Euroopan parlamentissa haluan toimia ilmastonmuutoksen torjumisen, demokratian, ihmisoikeuksien ja ympäristöä kunnioittavan arktisen politiikan puolesta.

mikkel.nakkalajarvi@gmail.com

Kotisivut