Kirsi-Kaisa Sinisalo

Äänestä numerolla 99

Tue Kirsi-Kaisan kampanjaa

Olen juuri aikuistuneen nuoren äiti, 48-vuotias toimitusjohtaja – teatterinjohtaja.

Asun Tampereella. Kotonani olen siellä, missä olen toivottu. Lapsuudenkotini vanha, rapistunut rantasauna kuitenkin on minulle maailman paras paikka.

Olen ollut johtajana Kajaanin Runoviikolla, Rauman kaupunginteatterissa ja nyt Hämeenlinnan Teatterissa. Arvostan paikallisuutta, kaupunkien ja kylien omia tarinoita, maakutien ja alueiden erityisyyttä. Minulle se on omaa kansallista monikulttuurisuuttamme. Ajattelen, että se, minkä ihminen kokee lähellään, voi kasvaa yhteiseksi, vaikkapa Euroopan laajuiseksi. Arjen ystävyys ja yhteisöllisyys, turvallisuus ja erilaisuuden hyväksyntä luo luottamusta sekä itseen, että muihin.

Olen kolmannen polven demari. Isäni isä Väinö Sinisalo, työmies ja Herajoen työväentalon vahtimestari oli kansanedustajana vuosina 1933-1945. Isäni Veikko Sinisalo vaikutti yhteiskuntaan taiteellaan.

Isäni sisarukset olivat aktiivisia ympäristönsä ilahduttajia ja auttajia. Toivon voivani kantaa heidän perintöään nykymaailmaan: rakentaa suvaitsevaa iloa ja turvallista elämää. Kokemusta politiikassa minulla on presidentinvaalikampanjoista ja kulttuuripoliittisista työryhmistä.

Vapaus, paikallinen erityisyys, erilaisuuden hyväksyntä, ystävyys, yhteisöllisyys ja turvallisuus. Voisiko näillä aineilla rakentaa tulevaisuutta, jossa nuori aikuinen, vaikkapa poikani, voisi elää hyvän elämän ja viedä viestiä tuleville sukupolville?

KAIKKI EHDOKKAAT