Helena Marttila

Äänestä numerolla 92

Tue Helenan kampanjaa

Polkuni politiikkaan on kulkenut monia teitä: olen tehnyt töitä lastensuojelussa, rikollisten ja turvapaikanhakijoiden parissa, yhteiskunnallisten yritysten konsulttina ja Kenian slummeissa. Millään näillä tärkeillä töillä ei kuitenkaan ole merkitystä, jos emme pidä maapallosta huolta.

Unelmoin maailmasta, jossa syntyy vain maatuvaa jätettä ja kaupunkienkin lumi on valkoista. Aivan nenämme edessä on tulevaisuus, jossa maanviljely laajenee merelle uudenlaisena aquaculturena ja kaivosteollisuus SER-jätteeseen ”urban miningin” muodossa. Eurooppa voi olla suunnannäyttäjä maailman siirtyessä tähän ”jälkifossiiliseen kiertotalousyhteiskuntaan”.

Olen koulutukseltani valtiotieteiden maisteri. Toimin kestävää elämäntapaa edistävän Zero Waste Finland ry:n varapuheenjohtajana ja kirjoitan Kemikaalicocktail-nimiseen blogiin ympäristöstä ja kuluttamisesta. Uskon vahvasti yksilön vaikutusmahdollisuuksiin, mutta todelliset maailmaa mullistavat päätökset tehdään politiikassa ja ilmastoa koskevat päätökset nimenomaan EU-tasolla.

Minun Eurooppani palvelee niin meitä eurooppalaisia kuin muuta maailmaa.

Euroopan unioni on pohjimmiltaan rauhanliike ja haluan tehdä kaikkeni rakentaakseni inhimillistä, suvaitsevaista, turvallista ja kestävää Eurooppaa.

KAIKKI EHDOKKAAT