Eero Heinäluoma

Äänestä numerolla 87

Tue Eeron kampanjaa

Kansanedustaja Eero Heinäluoma (63) on politiikan konkari ja todellinen moniottelija. Hän on ehtinyt toimia niin rivikansanedustajana, puoluesihteerinä, eduskuntaryhmän puheenjohtajana kuin puolueen puheenjohtajana. Valtiollista kokemusta hänelle on kertynyt mm valtiovarainministerinä ja eduskunnan puhemiehenä.

Heinäluoma vaikutti aktivisesti Suomen EU-jäsenyyden puolesta kansanäänestyksessä 1994, ja oli mukana perustamassa Eurooppalainen Suomi -yhdistystä jäsenyyden alkuvaiheessa. Valtiovarainministerinä hän toimi Suomen EU-puheenjohtajakaudella 2006 EU:n valtiovarainministerineuvoston ECOFININ puheenjohtajana.

Eero Heinäluoma oli Euroopan sosialidemokraattisen puolueen ESP:n presidiumin jäsen 2002-2005. Hän on toiminut myös sosialidemokraattien maailmanjärjestön Sosialistisen Internationaalin varapuheenjohtajana vuodesta 2005 lähtien.

Heinäluoma pitää äänestäjille selkeänä ratkaisua, jossa hän jättää eduskuntavaalit väliin ja on ehdokkaana  vain eurovaaleissa.
– Näin toteutuu parhaiten äänestäjän kuluttajansuoja, hän sanoo.

Heinäluoma haluaakin jatkossa toimia suomalaisten puhemiehenä Euroopassa ja hänen vaalikampanjansa lähtökohtana on tehdä työtä koko Suomen ehdokkaana.

Heinäluoma kannattaa EU-yhteistyötä, mutta torjuu velkojen yhteisvastuuajatukset ja liittovaltiopuheet. Hän haluaa kehittää ihmisten Eurooppaa, jossa päätöksiä tehdään kansalaisia kuunnellen ja kansallisvaltioita kunnioittaen. Unioni on hänelle työkalu paremman maailman aikaansaamiseksi – ei itsetarkoitus.

KAIKKI EHDOKKAAT