Antton Rönnholm

Nettisivut
Facebook-sivu

Tue Anttonin kampanjaa

Talouden Eurooppaa ei ole ilman ihmisten Eurooppaa. Unionin on kannettava vastuuta, niin arvojen kuin ympäristön puolustajana. Vanha maailma tarvitsee uudistuakseen jokaiselle mahdollisuuden koulutukseen. Riittävät työelämän pelisäännöt EU:n tasolla, ovat myös suomalaisten yritysten etu.

Oikeudenmukainen alustatalous vaatii tuekseen myös vartijaa. Uskon, että me suomalaiset osaamme pysyähtyä miettimään, millä on merkitystä ja nähdä syyt seurausten takana. Haluan kutsua mukaan kaikki teidät, jotka pysytte paikallaan, jos maailma tulee hulluksi.

On aika pysähtyä miettimään millä on merkitystä. On aika pelastaa EU.

Kasvanut eriarvoisuus on populismin polttoainetta. Tyytymättömyys on käynnistänyt vastareaktion yhteisiä arvojamme vastaan. Kun kiukku ottaa järjeltä vallan, hetkessä voi olla mennyttä kaikki se, mitä on rakennettu sukupolvia.

Minkä pitää muuttua?

Vikaa ei ole ajatuksessa, että yhteistyö takaa rauhan eikä vanhentunutta ole se, että laajemmat markkinat vailla vaivalloisia tulleja luovat vaurautta. Arvostamme yhä mahdollisuutta liikkua vapaasti. Ei ole vikaa siinä, että samalla rahalla saa maksaa ja puhelintaan käyttää järkevään hintaan myös maansa rajojen ulkopuolella.

Ongelmat alkoivat kun raha ohitti ihmisen. Viime vuosikymmeninä taloudesta tuli isäntä unioniin, joka rakennettiin eurooppalaisia varten. On ollut vikaa säännöissä, jotka tekivät pankeista koskemattomia ja meistä varomattomia. On ryhdytty kuvittelemaan, että työelämän suojelussa ei voi tavoitella korkeampaa, mutta veroilla pitää kilpailla alaspäin.

Näin ei jatku. Ei ole talouden Eurooppaa ilman ihmisten Eurooppaa. Löydämme oikean tien tai tie nousee pystyyn.

Vapaata maailmaa ei johdeta enää Atlantin takaa. Unionin on kannettava vastuuta, niin arvojen kuin ympäristön puolustajana. Ja se voi tapahtua vain, jos ihmiset voivat hyvin. Vanha maailma tarvitsee uudistuakseen jokaiselle mahdollisuuden koulutukseen.

Alustatalous ei voi tarkoittaa paluuta 1800-luvulle. EU:n tasolla on varmistettava, että jatkossakin eläkkeet kertyvät ja työtapaturmat korvataan. Työelämän minimipelisäännöt ovat sekä suomalaisten yritysten ja työntekijöiden etu. Ihmisten vapaa liikkuvuus vaatii toimiakseen riittävät resurssit Schengen-alueen rajavalvontaan.

Uskon, että me suomalaiset osaamme pysähtyä miettimään, millä on merkitystä ja nähdä syyt seurausten takana. Haluan kutsua mukaan kaikki teidät, jotka pysytte paikallaan, jos maailma tulee hulluksi.

Meillä ei ole kiire Euroopasta, me olemme Eurooppa. Me voimme säilyttää sen, mikä on oikein ja me muutamme sen, mikä on väärin.

KAIKKI EHDOKKAAT