Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

VR:n palvelutaso turvattava myös Itä- ja Kaakkois-Suomessa

Ajankohtaista 10:38

– VR käyttää koronakriisiä tekosyynä keskittäessään johdonmukaisesti palveluitaan pääkaupunkiseudulle. Heikennykset koskevat erityisesti junahenkilöstöä ja nyt YT-menettelyn kohteena ovat konduktöörit. Supistamistoimet kohdentuvat pääosin Itä- ja Kaakkois-Suomeen, sanovat liikenne- ja viestintävaliokunnan SDP:n kansanedustajat Paula Werning ja Seppo Eskelinen.

Jo aiemmin tehdyillä päätöksillä rautatieliikenteen ohjaus Joensuussa ja Vainikkalassa lopetettiin ja henkilöstölle annettiin mahdollisuus siirtyä Kouvolaan. Myös Kouvolan ohjauskeskuksen toimintaa suunniteltiin keskitettäväksi pääkaupunkiseudulle.

Uusimpana toimenpiteenä yhtiö ilmoitti käynnistävänsä YT-neuvottelut konduktöörien Kouvolan työpisteen lakkauttamisesta. Esitys koskettaa 27 työntekijää ja eipä yllättäisi sekään, jos seuraava siirto koskisi Joensuun 13 työntekijän työpistettä. Neuvottelujen tavoitteena on työntekijöiden siirto Etelä-Suomeen lähiliikenteen palveluihin.

– Näillä toimilla heikennetään huomattavasti junaliikenteen matkustajien turvallisuutta ja palveluita. Näiden toimien lisäksi VR:llä on jo talouden sopeuttamistoimet käynnissä, jotka kohdentuvat pääosin henkilöstön lomautuksiin. Näillä toimilla yhtiö on jo reagoinut koronan tuomiin taloudellisiin haasteisiin, Eskelinen ja Werning muistuttavat.

Marinin hallitus on merkittävästi edistänyt raideliikenteen investointeja ja kehittämistä. Raideliikenteen matkustaja määrien kasvu oli ennen koronaa hyvässä vauhdissa, ja kasvunäkymät ovat vahvat koronan jälkeenkin.

– Samaan aikaan VR ajaa raiteilla aivan eri suuntaan ja vasten hallitusohjelman kirjausta pitää koko Suomi elinvoimaisena. VR:n suunnitelmat Itä- ja Kaakkois-Suomen palveluiden heikentämisestä on lopetettava ja yhtiön kuunneltava myös henkilöstöä, Werning ja Eskelinen painottavat.