Vinkkejä jäsenhankintaan

Työkalut 11:56

Iloista meininkiä!

Jokainen SDP:n jäsen kysyy joka kuukausi vähintään yhtä uutta henkilöä SDP:n jäseneksi. Jos ensimmäisellä kertaa ei tärppää, niin ehdotetaan jäsenyyttä toiselle, uudelle henkilölle.

Puolueosastosta soitetaan uudelle jäsenelle viimeistään kuukausi jäseneksi liittymisen jälkeen ja kysytään, mitä kuuluu ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota. Piireihin lähetetään tieto liittyneistä.

Kannattaa mennä valmiisiin tapahtumiin (messut, tori- ja urheilutapahtumat) ja tehdä siellä pieni kysely. Pieni arvonta ja lisäksi kysely siitä, haluaako vastaaja liittyä puolueen jäseneksi on hyvä. Arvonnalla voi houkutella ihmiset vastaamaan.

Puolueen jäseneksi voi liittyä sähköisesti täällä. Mikäli jäseneksi haluavalla ei ole verkkopankkitunnuksia tai yhdistyksesi ei ole mukana sähköisen liittymisen järjestelmässä, voit tulostaa jäseneksiliittymiskaavakkeen (.doc) tästä.

Helsingin sosialidemokraattien piirihallitus asetti työryhmän pohtimaan tapoja tuoda lisää aktiivisuutta ja aktiiveja demarien toimintaan. Tarkoitus ei ollut keksiä puolueosastoille valmista toimenpidelistaa, vaan tuoda esiin joitakin ehdotuksia ja esimerkkejä osastojen oman työn pohjaksi ja inspiraatioksi.