Viitanen: Osinkovero tasaa tuloeroja

SDP:n puoluevaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Pia Viitanen pitää nyt saavutettua kehysriihen päätöstä asettaa kaikki osingot verotettavaksi oikeudenmukaisuuden erävoittona.

-Tämän päätöksen jälkeen Suomessa ei enää makseta osingon osinkoa ilman, että sitä verotettaisiin.

Riihen päätöksen mukaisesti veroa tullaan jatkossa perimään myös alle 60 000 euron osingoista, jotka ovat tähän asti olleet verovapaita.

Viitanen on myös tyytyväinen, ettei hallitus tiukasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta puutu perusturvaan.

-Sosialidemokraatit lähtivät kehysriihineuvotteluihin pääpainotuksenaan työllisyys ja oikeudenmukaisuus. Tämä ratkaisu on meidän linjamme mukainen ja edistää sosiaalista oikeudenmukaisuutta taloudellisesti vaikeina aikoina.