Viitanen: Kokoomuksen sanat ja teot täydellisessä ristiriidassa

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja Pia Viitanen ihmettelee Kokoomuksen Sanna Lauslahden ja Sari Sarkomaan kommentteja eläkeläisten verotuksesta.

Viitanen huomauttaa, että Kokoomuksen sanat ja teot ovat täysin ristiriitaisia.

– Kokoomusedustajien puheet ovat täydellisessä ristiriidassa puolueen tekojen kanssa. Kokoomus petti vaalilupauksensa eläkeläisille, Viitanen sanoo.

Viitanen muistuttaa, että Stubb ja kokoomus lupasivat ennen vaaleja, että eläkeläisiä ja palkansaajia verotetaan samalla tavalla.

– Valtiovarainministerinä Stubb itse ajoi läpi muutoksen, jolla eläkeläiset jätetään veronkevennysten ulkopuolelle. Eläkeläiset tuntevat syystäkin tulleensa petetyiksi.

Viitanen epäilee, että kokoomus yrittää peitellä petettyä vaalilupaustaan.

– On surullista, että kokoomusedustajat aliarvioivat eläkeläiset. Petettyjä lupauksia ei korjata sillä, että puhutaan kauniita, kun todellisuudessa samaan aikaan eläkeläisiltä leikataan. Tämä on todella kaksinaamaista toimintaa.

Viitanen vaatii hallitusta korjaamaan itse aiheutetun ongelman.
– SDP:n vaihtoehtobudjetissa tämä hallituksen epäoikeudenmukainen päätös on korjattu. Emme lepää, ennen kuin hallitus korjaa eläkeläisten verotuksen palkansaajia vastaavalle tasolle, Viitanen sanoo.