Viitanen: Keskusta rakastaa rakenteita

SDP:n varapuheenjohtaja Pia Viitanen hämmästelee kuntaministeri Tapani Töllin perättömiä puheita sosialidemokraattien kuntalinjauksista. Viitanen näkee kuitenkin selvän eron puolueiden välillä.

– Näyttää yhä selvemmältä, että Keskusta rakastaa rakenteita, kun oleellista olisi huolehtia ihmisten palveluista. Palveluiden taso vaihtelee kunnasta toiseen Suomessa. Tämä epäkohta ei päähallituspuoluetta tunnu haittaavan, kunhan kuntarakenteet vain pysyvät ennallaan.

Viitanen näkee Keskustan perusteettomat puheet vaaleihin liittyvänä hätänä. Hän toivoisi kaikkien kuitenkin pysyvän tosiasioissa, vaikka mieli kuinka tekisi tehdä muuta.

– SDP ei aja kuntien pakkoliitoksia. Me ajamme kuntareformia, jonka tavoite on turvata laadukkaat palvelut jokaiselle suomalaiselle kotikunnasta riippumatta.