Viitanen iloitsee Kansallisteatterin korjausrahasta: SDP:n vaihtoehtobudjetti toteutuu

Pia Viitanen

SDP:n kansanedustaja, Valtiovarainvaliokunnan jäsen Pia Viitanen on tyytyväinen julkisuudessa olleeseen tietoon, että Kansallisteatterin peruskorjaukseen olisi tulossa rahoitusta.

– SDP esitti vaihtoehtobudjetissaan peruskorjauksen alulle panemista osana Itsenäisen Suomen 100 vuotisjuhlan toimia. On myönteistä, että hallitus on nyt tarttumassa tähän yhteiseen kunnia-asiaamme.

Suomen Kansallisteatterin rakennus on itsenäisyyttämme iäkkäämpi. 115 vuotta täyttävän teatteritalon rapistuneet, kosteusvaurioituneet ja tekniikaltaan käyttökelvottomat tilat tulee peruskorjata palvelemaan kunnialla taiteilijoita, henkilökuntaa ja yleisöä.

– Toimeen on tartuttava ripeästi. Yhteinen Kansallisteatterimme ansaitsee tulla arvoiseensa asuun.