Viitamies: Sasin jäävättävä itsensä

SDP:n kansanedustaja Pauliina Viitamies vaatii YLE:n hallintoneuvoston puheenjohtajaa Kimmo Sasia jääväämään itsensä YLE:n hallintoneuvoston kokouksessa, kun hallintoneuvosto käsittelee toimittaja Antero Eerolan työsuhteen päättymistä.

– Eerolan työsuhteen päättymiseen liittyvät epäselvyydet on selvitettävä perinpohjaisesti. Epäily, että kokoomus olisi vaikuttanut Eerolan työsuhteen yllättävään lopettamiseen, luo vakavan varjon YLE:n journalistisen riippumattomuuden päälle.

– Asia on periaatteellisesti erittäin tärkeä ja siksi hallintoneuvoston on syytä käsitellä kysymys koko laajuudessaan. Tämä on kaikkien asianosaisten etu.

Hallintoneuvoston puheenjohtaja Kimmo Sasi on ilmoittanut, että hallintoneuvosto ei asiaa kuitenkaan käsittele.
– Kokoomuslainen hallintoneuvoston puheenjohtaja ei ole Eerolan tapauksessa oikea henkilö arvioimaan, miten asiaa pitäisi hallintoneuvostossa tiistaina käsitellä.