Viitamies kysyy ontuvalta oppositiolta: Kuinka ja keneltä miljardit otetaan?

Kansanedustaja Pauliina Viitamies (sd.) kirjoittaa blogissaan, että Keskustan ja Perussuomalaisten ylimalkaiset heitot miljardisäästöistä ovat omiaan lisäämään kansalaisten epävarmuutta.

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä (kesk.) kertoi vastikään Veronmaksajain Keskusliiton tilaisuudessa, että ”tosiasiallinen talouden tasapainottamistarve on 7-8 miljardia euroa ja että tätä ei ainakaan veronkorotuksilla tehdä”.

Timo Soini (ps.) puolestaan on joukkoineen antanut taloudenpidosta viestiä, jonka mukaan kuntien työntekijät voisivat osallistua taloustalkoisiin eri muodoissaan vielä nykyistä enemmän. – Käytännössä siis pienipalkkaiset julkishallinnon työntekijänaiset hoitaisivat Suomen valtion alijäämät kuntoon. Huh huh.

– Nyt molemmilta oppositiopuolueilta olisi syytä saada konkreettisia laskelmia ja esityksiä siitä, kuinka puuttuvat miljardit kerätään kasaan. Ihmisten harhauttaminen populistisilla heitoilla, ainoana tavoitteena vaalimenestys, on epärehellistä. Mikäli Sipilän haaveet siitä, että suurituloiset veronmaksajat jäisivät taloustalkoiden ulkopuolelle veronkorotuksia vältellen, niin on selvää, ketkä siitä tulisivat kärsimään.

Viitamies painottaa sosialidemokraattien tekevän koko ajan työtä sen eteen, että Suomi saisi taloutensa kuntoon ja ihmisten palvelut voitaisiin turvata.

– Jokainen yksittäinen päätös on harkittu ja tarkoitettu saamaan aikaan kasvua eli työllisyyttä kuitenkin siten, että myös hyvätuloiset osallistuvat kustannuksiin.

Linkki Viitamiehen blogikirjoitukseen: