Vappupäivän tapahtumia Oulun piirissä

VappuPÄIVÄN tapahtumia Oulun piirissä. Löytävät myös piirin verkkosivuilta tapahtumista:

Pudasjärvellä on perinteinen vapputapahtuma torilla klo 12-14. Puhujina Mikko Salmi ja Päivi Pohjanvesi. Hernerokkaa tarjolla.

Kempeleessä Wapputapahtuma on Pirilän ulkolavalla  klo 12.00- 14.00. Puheesta vastaa Tytti Tuppurainen klo 12.05. Luvassa myös musiikkia ja muuta kivaa!

Ylivieskassa on perinteinen haudalla käynti 10.00 ja toritapahtuma 10.30 -13.15.

Oulussa on perinteinen palkansaajien vapputapahtuma, joka alkaa klo 10 kunniakäynnillä vakaumuksen puolesta kaatuneiden haudalla, kokoontuminen klo 9.45 Vanhalla kappelilla. Klo 10 puheesta vastaa Rauno Hekkala (vas.) ja mukana Oulun Työväen Soittokunta, jonka tahdissa marssitaan Rotuaarille. Tilaisuuden avaa Oulun sos. Dem. kunnallisjärjestön puheenjohtaja Tanja Tiainen klo 12.00. Puhujina ovat Martti Korhonen (vas) ja Jarkko Eloranta (JHL). Tilaisuudessa esiintyvät Oulun Työväen Soittokunta sekä Kotikutoset, Merja Pietilä ja Tuula Väänänen.

Raahessa vietetään Vappua Härkätorilla 11—12. Puhujina Katja Hänninen ja Paavo Törmi.

Siikajoella Wapputapahtumaa Revonlahden kotiseututalolle klo 14 – 17. Puhe klo 14 Tytti Tuppurainen.

Kajaanissa sosialidemokraatit ja vasemmistoliitto viettävät vappua yhdessä. Vappu aloitetaan klo 9 vakaumuksensa puolesta kaatuneiden haudalla. Klo 11.15 kokoonnutaan vanhalle vesilaitokselle järjestäytymään marssiin. Marssi lähtee klo 11.45 ja kävelee Raatihuoneen torille. Torin juhlassa puhuu Raimo Piirainen.

Kuhmon torilla Vapputapahtuma alkaa klo 10.00. Mauri Piirainen avaa, SAK:n puheenvuoron pitää AKT:n puheenjohtaja Marko Piirainen ja juhlapuhujana on Ella Kiljunen.