Valtteri Aaltonen sijaistaa Kari Anttilaa sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän pääsihteerinä

Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän pääsihteeri Kari Anttila siirtyy liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakan valtiosihteeriksi. Anttilan tehtävä on määräaikainen ja hän palaa ryhmän palvelukseen 10.6.2022.

Anttilan sijaisena pääsihteerin tehtävässä toimii Valtteri Aaltonen. Aaltonen siirtyy tehtävään kuntaministeri Sirpa Paateron erityisavustajan tehtävästä. Aaltonen on koulutukseltaan oikeustieteen maisteri ja työskenteli edellisellä vaalikaudella SDP:n eduskuntaryhmän lakimiehenä.

– Pidän SDP:n eduskuntaryhmän ryhmäkanslian johtamista hyvin vastuullisena tehtävänä. Ryhmäkansliasta on rakentunut ammattimainen yli 40 hengen tuki- ja asiantuntijaorganisaatio. Haluan jatkaa tätä kehitystyötä tarkoituksena varmistaa, että tuemme parhaalla mahdollisella tavalla kansanedustajien menestymistä työssään, Aaltonen sanoo.