Valtiovarainvaliokunnan puheenjohtaja Johannes Koskinen on tyytyväinen Hämeen alueen liikennehankkeiden ja opiskelijoiden terveydenhuollon lisärahoitukseen talousarvioesityksessä

Hämeen alueelle tärkeisiin liikennehankkeisiin kohdennettiin eduskuntakäsittelyn aikana yhteensä miljoona euroa lisärahoitusta. Rahoituksella parannetaan liikenneturvallisuutta ja helpotetaan ihmisten liikkumista.

Humppilan valtatie 2:n aloittamiseen varataan 400 000 euroa. Valtatie kuuluu EU:n TEN-T kattavaan verkkoon ja sillä on merkittävä rooli sekä henkilö- että raskaan liikenteen reittinä valtakunnallisesti. Lisäksi Rantasalmi, Pyhäniemi – Hollola välisen kevyenliikenteen väylän rakentamisiin varataan 600 000 euroa.

Ammattikorkeakoulujen opiskelijoiden terveydenhuolto laitetaan nyt kuntoon. Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiön opiskelijaterveydenhuolto laajennetaan koskemaan ammattikorkeakouluopiskelijoita. Hämeen kannalta tärkeää uudistusta vauhditetaan 1,4 miljoonan euron lisämäärärahalla.

• Hallitusohjelman linjaukset liikenneverkon sekä terveyden ja hyvinvoinnin edistämisestä alkavat nyt näkyä, toteaa valiokunnan puheenjohtaja Johannes Koskinen