11.12.2020

Tarja Filatov ja Johannes Koskinen ovat tyytyväisiä siihen, että panostuksia Hämeen alueen liikennehankkeisiin on saatu täydennettyä talousarvioesityksen valiokuntakäsittelyssä eduskunnassa. Eduskunta on perinteiseen tapaan kohdentanut jakamattomasta varauksesta määrärahoja pienehköihin alueellisesti tärkeisiin hankkeisiin.

Hämeen alueelle liikennehankkeisiin kohdennettiin eduskuntakäsittelyn aikana yhteensä yli 1,3 miljoona euroa lisärahoitusta. Rahoituksella parannetaan liikenneturvallisuutta ja helpotetaan ihmisten liikkumista.

Humppilan valtatie 2:n parantamiseen välillä valtatie 9 – maantie 232, osoitettiin 600 000 euron määräraha. Valtatie kuuluu EU:n TEN-T kattavaan verkkoon ja sillä on merkittävä rooli sekä henkilö- että raskaan liikenteen reittinä valtakunnallisesti. Lisäksi maantien 13857, Saloistentien kunnostukseen Janakkalassa osoitettiin 400 000 euroa ja maantie 295, Mäntsäläntien liittymän siirtäminen Koskinen Oy:n kohdalla Kärkölässä 350 000 euroa.

– Hallitusohjelman linjaukset liikenneverkon sekä terveyden ja hyvinvoinnin edistämisestä liikuntamahdollisuuksia parantamalla näkyvät ilahduttavasti tässä talousarvioesityksessä. Samalla nämä hankkeet ovat tässä taloustilanteessa välttämätöntä elvytystä, toteaa valiokunnan puheenjohtaja Johannes Koskinen

– Valtiovarainvaliokunnan jäsen Tarja Filatov on samaa mieltä ja lisää. Olemme saaneet täydennettyä Hämeen alueen liikennehankkeiden rahoitusta usein tärkeän hankeen osalta.

Koronakriisi on rajoittanut nuorten harrastustoimintaa monin tavoin. Metsien ja ulkoilualueiden merkitys korostuu tässä tilanteessa. Nuorisotoimintaan ja retkeilyn määrärahoja on valiokuntakäsittelyssä lisätty 150 000 euroa, josta osoitetaan 100 000 euroa partiolaisten käyttämän Evon nuorisoleirialueen kunnostamiseen.

Jaa sosiaalisessa mediassa