Evästeasetukset

Välttämättömät evästeet

Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivujemme teknisen toiminnan kannalta, eikä niitä voi kytkeä pois päältä. Toiminnalliset evästeet ovat keskeisiä esimerkiksi sivujemme selaamisen ja sivujemme ominaisuuksien käyttämisen kannalta.

Analytiikka

Nämä evästeet keräävät ainoastaan anonyymia tietoa siitä, kuinka sivujamme käytetään. Analytiikkaevästeiden avulla pystymme mittaamaan ja analysoimaan sivujemme toimintaa. Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tietääksemme, mikä sivujemme sisällöistä on suosittua sekä varmistaaksemme, että kävijät löytävät heille merkitykselliset sisällöt. Kaikki kerätyt tiedot ovat tilastollista aineistoa, eikä niistä voi tunnistaa henkilöitä. Voit kuitenkin halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Kohdistus- ja mainosevästeet

Kohdennamme mainontaamme, jotta voimme tavoittaa SDP:n politiikasta kiinnostuneista ihmisiä mahdollisimman hyvin. Voimme käyttää näitä evästeitä esimerkiksi sinulle kohdennetun mainonnan täsmällisyyden ja kiinnostavuuden parantamiseen. Evästeitä voidaan käyttää myös sivujemme sisällön tekemiseksi sinua kiinnostavammaksi. Tietojen kerääminen perustuu selaimesi tai laitteesi yksilölliseen tunnistamiseen. Voit halutessasi poistaa näiden evästeiden käytön milloin tahansa.

Väätäinen: Peruskoulun haasteisiin puututtava oppilaiden ehdoilla

Ajankohtaista 12:31

SDP:n puheenjohtaja, valtiovarainministeri Jutta Urpilainen kirjoitti tiistaina 26.11 julkaistussa kolumnissaan, että työtä peruskoulun ongelmien korjaamiseksi on  jatkettava ja entisestään vahvistettava. SDP:n kansanedustaja Tuula Väätäinen pitää aihetta merkittävänä kysymyksenä yhteiskunnassa ja tähdentää, että ongelmiin on puututtava erilaisia oppijoita ymmärtäen.

– Lapsen ja oppilaan kasvu ja kehitys vaativat vuorovaikutusta niin lasten kuin aikuistenkin kanssa. Koulun on tarjottava näitä kohtaamisen mahdollisuuksia. Oppilaan kiinnostuksen herääminen opettajan kohtaamisen myötä korostuu etenkin matematiikassa ja äidinkielessä, joiden kohdalla oppimistuloksissa on havaittu selvää tulosten heikkenemistä. On selvää, että luokkakokojen pienentäminen antaa opettajan aikaa kullekin oppilaalle enemmän  – tämänkin vuoksi on ryhmäkokoja pienennettävä, huomauttaa Väätäinen.

– Erilaiset oppijat on kouluissa otettava huomioon. Opettajien koulutuksessa on entistä enemmän painotettava laaja-alaisuutta ja vuorovaikutustaitojen vahvistamista, hän jatkaa.

– Tämän päivän lapsia ympäröi yhteiskunta, joka vaatii heiltä paljon. Koti ja koulu ovat niitä paikkoja, joissa lapsella on oikeus tulla kuulluksi ja ymmärretyksi. Parannuksia tehtäessä on muistettava, etteivät ongelmat ole läheskään aina oppilaissa vaan peruskoulun rakenteet tarvitsevat jatkuvaa kehittämistä, Väätäinen lopettaa.