Väätäinen: Kiuru osoitti taas rvostuksensa Pohjois-Savon koulutukselle

– Opetusministerimme Krista Kiuru on myöntänyt tänään lähes miljoona euroa Rautalammin ratsastuslukion peruskorjaukseen. Haluan kiittää ministeriä vielä kerran hänen työstään maakuntamme koulutuksen hyväksi, toteaa SDP:n pohjoissavolainen kansanedustaja Tuula Väätäinen.

– Rautalammin ratsastuslukio on Suomen suurin ratsastuspainotteinen lukio. Se on arvokas osa alueemme koulutusta ja lisää myös Pohjois-Savon vetovoimaisuutta, hän jatkaa.

– Pohjois-Savon edellytyksiä tarjota laadukasta koulutusta niin toisella kuin korkea-asteella on tänä syksynä vaalittu huolella. Ministeri Kiuru on paitsi turvannut Pohjois-Savon ammattiopiston Toivalan yksikön metsäkoneenkuljettajakoulutuksen jatkuvuuden, myös vakinaistanut Pohjois-Savon opiston toimiluvan ja taannut Savonia-ammattikorkeakoululle jatkuvuuden. Rautalammin lukiolle tänään myönnetty peruskorjaukseen tarkoitettu valtionavustus on piste iin päälle.

– Vaikeana taloudellisena aikana on erityisen tärkeää olla tinkimättä koulutuksesta. Ministeri Kiuru on tänä syksynä useaan otteeseen teoillaan osoittanut olevansa aiheesta samoilla linjoilla kanssani ja haluankin häntä siitä kiittää, lopettaa Väätäinen.