Urpilainen onnittelee Lylyä

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen onnittelee SAK:n puheenjohtajaksi valittua Lauri Lylyä.
– Lauri Ihalaisen työ suomalaisten palkansaajien puolustajana saa Lylystä erinomaisen jatkajan.

– SAK on koko järjestön historian ajan ollut merkittävä yhteistyökumppani SDP:lle. Odotan innolla tulevaa yhteistyötä myös keskusjärjestön uuden puheenjohtajan kanssa, Urpilainen sanoo.

– Suomalainen palkansaaja tarvitsee tämän päivän yhteiskunnassa voimakasta tukea. Jatkuvat irtisanomis- ja lomautusuutiset on saatava loppumaan. Työttömyyden kasvu on pysäytettävä ja työllisyyden hoito on nostettava politiikan ykkösasiaksi niin meillä Suomessa kuin muuallakin Euroopassa. Tässä työssä työmarkkinajärjestöillä on edelleen erittäin keskeinen rooli.