Urpilainen on valittu SDP:n puheenjohtajaksi yksimielisesti

Joensuussa koolla oleva SDP:n 42. puoluekokous on tänään valinnut Jutta Urpilaisen puolueen puheenjohtajaksi toiselle kaksivuotiskaudelle yksimielisesti. Urpilainen, 34, on kokkolalainen kansanedustaja ja hän on toiminut SDP:n puheenjohtajana Hämeenlinnan puoluekokouksesta 2008 alkaen.

Urpilainen kiitti puolueen jäseniä tuesta kuluneella kaudella tehdylle puolueen uudistustyölle. Tätä uutta, avointa ja osallistavaa poliittista kulttuuria Urpilainen lupasi viedä eteenpäin myös tulevan kahden vuoden aikana. Uuden puheenjohtajan linjapuhe kuullaan puoluekokouksessa lauantaina.

Urpilainen oli ainoa ehdokas puolueen puheenjohtajaksi, muut henkilövalinnat puoluekokous tekee perjantaina.