Urpilainen: Hallituksen perääntyminen oikea ratkaisu

Sdp:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen on tyytyväinen hallituksen perääntymiseen eläkekiistassa.
– Hallituksen nöyrtyminen kiistassa on voitto kaikille kansanliikkeeseen osallistuneille suomalaisille.

Urpilainen muistuttaa, että palkansaajajärjestöt ja oppositio toimivat kiistassa kansalaisten laajan enemmistön tukemana.
– Hallituksen peräytyminen on osoitus siitä, että hallituksen virhepäätöksiin on mahdollista vaikuttaa.

Urpilainen on eri mieltä pääministeri Vanhasen kanssa siitä, että riitely asian ympärillä olisi ollut toivottavaa.
– En näe siinä mitään hyvää, että suomalaisen sopimusyhteiskunnan perusteita tieten tahtoen haluttiin järkyttää tällaisella saneluratkaisulla. Onneksi hallitus tunnisti virheensä ja pyrkii nyt sitä korjaamaan. Luottamuksen uudelleenrakentamiseen menee varmasti vielä aikaa.