Tyrmäys Sipilän esitykselle palkattomasta sairauspäivästä

– Sairaana työssä oleminen on suurempi ongelma kuin aiheettomat poissaolot. On ikävää, että jo kertaalleen haudattu Työreformi nostaa jälleen päätään Keskustassa. Haluaako Sipilä todella viedä sairastuneelta vielä rahatkin?

Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jouni Backman näkee Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilän tänään Verkkouutisissa tekemässä ehdotuksessa Kokoomuksen matkimista.

– Jo aiemmin Kokoomus on mielellään kopioinut Ruotsin oikeistohallituksen kovia ajatuksia. Nyt myös Keskusta etsii sieltä keinoja palkansaajan kurittamiseen. Kyse on oikeistolaisesta kylmästä linjasta.

Erilaisten tilastojen mukaan Suomessa lähes joka toinen on vuoden mittaan poissa töistä terveydellisistä syistä. Kun suomalaiset ovat poissa, he pitävät maltalaisten ja tanskalaisten ohella Euroopan lyhimpiä sairauspoissaolot.