Työllisyyteen kaivataan lisää panoksia

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen toteaa hallituksen jääneen vanhojen päätöstensä vangiksi. Suomessa työttömyys lisääntyy, mutta hallitus ei reagoi siihen edelleenkään.

– Kehysriihessä olisi kaivattu kasvua ja työllisyyttä tukevia toimia. Niitä ei tässä esityksessä näy, vaan hallitus polkee paikallaan ja hiihtelee vanhoja latuja.

Talouspolitiikan suunnanmuutosta ovat peränneet paitsi oppositio myös palkansaajajärjestöt ja elinkeinoelämä.

– Ministeri Pekkarinen ja keskusta ovat hävinneet hallituksen sisäisen kädenväännön. Pekkarinenhan on useaan otteeseen vaatinut elvytyksen jatkamista ilman mitään tuloksia. Kokoomus voitti, keskustalle jäi selittäjän osa, Urpilainen toteaa.

SDP tulee tekemään omat työllisyyttä tukevat esityksensä kehyksiin, kun hallituksen esitys tulee eduskuntaan.