Työllisyysvoimalassa tekemisen meininki

Työllisyysvoimalasta saatiin eväitä siihen, miten nostetaan työllisyysastetta, kuinka työttömyys nujerretaan ja kuinka suomalaisesta työelämästä tehdään maailman paras niin, että siellä viihdytään pitkään. SDP:n järjestämä Työllisyysvoimala keräsi Suvilahden voimalaan aktiivisen ja edustavan joukon työelämän asiantuntijoita ja palkansaajajärjestöjen edustajia.

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen asetti Työllisyysvoimalassa tavoitteeksi sen, että suomalaisista 75 prosenttia olisi työelämässä.
– Kunnianhimoiseen tavoitteeseen näytti Voimalassa olevan vahvaa sitoutumista. Kansallinen työllisyyssopimus tarjoaa ensimmäiset askeleet kohti vaativaa tavoitetta, Urpilainen sanoi.

Hänen mukaansa luovat alat ja ympäristöalat ovat tulevaisuuden kasvualoja. Urpilainen pohti, onko seuraava yhteiskuntamalli palveluteollinen, sillä palveluiden ja teollisuuden raja hämärtyy.

Työllisyysvoimalassa oli paljon esillä työhyvinvointi. Puhuttiin hyvästä johtamisesta, joustavista työajoista ja pätkätöiden vaikutuksista. Yhtenä uutena ajatuksena esitettiin työurapankkia, josta keskustelu jatkuu. Työllisyysvoimala jatkuu verkossa sekä alueellisin ja teemoittaisin tapahtumin.

www.tyollisyysvoimala.fi
demari.fi: Työllisyysvoimalasta vauhtia työttömyyden nujertamiseen