Työllisyyskomissaari Andor (sd) parlamentin tentissä:”Työllisyystavoitteet valtavirtaistettava”

Työllisyys- ja sosiaaliasiain komissaariehdokas, unkarilainen Laszlo Andor (sd) oli Euroopan parlamentin tentissä keskiviikkona. Andor painotti työllisyystavoitteiden valtavirtaistamista, työllisyyden huomioimista kaikilla EU:n politiikan lohkoilla.
Kolmituntisen työhönottotentin avauspuheenvuorossaan Andor ilmoitti pyrkivänsä rakentamaan oikeudenmukaisempaa, kestävämpää ja osallistavampaa Eurooppaa.
Sosiaalinen ulottuvuus on työllisyyskysymysten ohella hänen agendansa alkupäässä.

– Ei ole kysymys vain työstä ja kasvusta, vaan myös sosiaalisesta oikeudenmukaisuudesta on huolehdittava.

Andor totesi ottavansa lähetettyjen työntekijöiden direktiivin ja viime vuonna kaatuneen työaikadirektiivin uuteen tarkasteluun. Hän korosti haluavansa kuunnella työmarkkinaosapuolia ja teettää vaikutusarvioita molemmissa lakihankkeissa ennen kuin ryhtyy toimenpiteisiin.
Andor lupasi myös pitää Euroopan parlamentin ajan tasalla kaikista uusista aloitteista.