Työkaluja etäyhteydenpitoon

Työkalut 14:56

Ilmaisia etäkokoussovelluksia

Microsoft Teams

Microsoftin Teams on digitaalinen palvelu, joka mahdollistaa monipuolisen tiimityön verkossa. Ilmaisversiossa on käytössä muun muassa ääni- ja videopuhelut, chat-keskustelut, kokousten järjestäminen ja oman näytön jakaminen. Teamsin käyttöön on olemassa myös mobiilisovellus (iOS ja Android).

Teamsin ilmaisversioon voit tutustua täällä

Google Hangouts (max. 10 yhtäaikaista käyttäjää)

Google Hangoutsissa voit käydä maksimissaan 10 hengen ryhmäkeskusteluja. Saat Hangoutsin käyttöösi, jos sinulla on Google-tunnukset (esim. Gmail tai YouTube). Samoilla tunnuksilla pääset hyödyntämään myös Googlen muita ilmaispalveluja, kuten Drivea (tiedostonhallinta), Docsia (tekstidokumentit) tai Sheetsia (taulukot). Google Hangoutsiin löytyy mobiilisovellus (iOS ja Android).

Tutustu Google Hangoutsiin

Skype

Skypen ilmaisversion käyttöä kannattaa harkita, jos palaverissa on tarkoitus ainoastaan keskustella videoyhteydellä. Ilmaisversiossa yhteen ryhmävideopuheluun mahtuu Skypen oman ilmoituksen mukaan 50 henkilöä riippuen hieman laitteesta ja järjestelmävaatimuksista.

Tutustu Skypeen

Jitsi

Jitsi on ilmainen, avoimen lähdekoodin vaihtoehto videokokouksiin. Kokous käynnistetään osoitteesta https://meet.jit.si. Mobiilisovellukset löytyvät Google Playsta ja App Storesta.

Lue juttu Jitsin ominaisuuksista tivi.fi:n sivuilta.

Jitsi.org

Whereby

Selkeä ja helppokäyttöinen sovellus maksimissaan neljälle keskustelijalle. Voit luoda palvelussa virtuaalisen huoneen etäpalaverillesi.

whereby.com

Lue myös: