Tuula Haatainen SDP:n presidenttiehdokkaaksi

Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen, 51, lähtee mukaan SDP:n presidenttiehdokaskamppailuun.

Haatainen kertoi myönteisestä kannastaan tänään tiedotustilaisuudessa Helsingissä. Aiemmin SDP:n varapuheenjohtaja Ilkka Kantola sekä puolueen aiempi pitkäaikainen puheenjohtaja Paavo Lipponen ovat antaneet suostumuksen olla myös käytettävissä SDP:n presidenttiehdokkaaksi. Heitä kaikkea kolmea ovat kymmenet SDP:n puolueosastot ehdottaneet presidenttiehdokkaisi.

SDP:n presidenttiehdokkaasta järjestetään seuraavaksi neuvoa-antava jäsenäänestys. Äänestys toteutetaan internetäänestyksenä 22.-28.8.2011 ja postiäänestyksenä 1.-9.9.2011. SDP:n syksyn puoluevaltuusto päättää lopullisesti SDP:n presidenttiehdokkaasta.

SDP:n presidenttiehdokkaat kohtaavat ensimmäisen kerran jo ensi viikonloppuna Kotkassa Kymen piirin piirijuhlassa 20.8.