Tuppurainen: Soinin otettava vastuu rasistisesta vihanlietsonnasta

Oulun Kaukovainiolla tapahtuneen surmatyön motiiveja ei ehkä saada koskaan selville. Perussuomalaisten piiristä on kuitenkin tehty tapahtuneesta rasistista vihanlietsontaa: puolueen listalta kunnanvaltuustoon valittu köyliöläisvaltuutettu on ylistänyt tätä kaikkia suomalaisia ja erityisesti oululaisia järkyttänyttä tekoa.

Perussuomalaisten puheenjohtaja on pysynyt vaiti.
– Aiemman perusteella voi vain odottaa, että hän tavalliseen tapaansa irtisanoutuu asiasta. Puolueesta on kuitenkin tullut jo liian monta samankaltaista kannanottoa, että kysymys voisi olla yksittäisestä ilmiöstä, kansanedustaja Tytti Tuppurainen toteaa.

– Puheenjohtaja Timo Soinin on otettava vastuuta tapahtuneesta ja toimittava siten, ettei vastaavaa vihanlietsontaa ja rikoksien ylistämistä enää kuulla suomalaisen eduskuntapuolueen edustajilta.