Tuppurainen: kokoomuksen leikkauslista on irtiotto hyvinvointiyhteiskunnasta

Kokoomuksen puheenjohtaja Alexander Stubb julkaisi tänään listansa julkisen talouden kuuden miljardin euron sopeutuksista. SDP:n vaalipäällikkö Tytti Tuppurainen ei ihmettele, että listaa on tähän asti pantattu. Listaan kuuluu muun muassa etuuksien jäädyttäminen miljardin euron edestä ja tulonsiirtojen leikkauksia. Samalla puolue lisäisi lovea julkiseen talouteen rikkaiden veroja leikkaamalla.

– On surullista, että kokoomus haluaa maksattaa taantuman tavallisilla ihmisillä, jotka eivät ole taantumaa aiheuttaneet.  Esitetyt leikkaukset ja päivähoito-oikeuden rajaaminen köyhdyttävät suoraan tavallisia suomalaisia perheitä. Olen erittäin pettynyt. Luulisi olevan selvää, että taantuman keskellä meidän on päinvastoin tuettava suomalaisia pienituloisia perheitä ja katkaistava eriarvoistumista, joka pahimmillaan alkaa jo lapsuudesta, toteaa Tuppurainen.

Tuppurainen pitää listan kohdentumista epäoikeudenmukaisena.

– Kokoomuksen rajujen indeksi- ja etuusleikkausten lista tarkoittaa kylmää kyytiä lapsiperheiden lisäksi työttömille, opiskelijoille, sairaille ja vammaisille, Tuppurainen pahoittelee.